PLA PLASEQCAT
10-05-2025 5:00
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Un incendi de grans dimensions declarat aquesta matinada en una nau industrial de Vilanova i la Geltrú ha activat l’alerta per risc químic i ha obligat a confinar no només la població vilanovina, sinó també els municipis veïns de Cubelles i Sant Pere de Ribes.
El foc s’ha iniciat a les 2.20 h a una empresa situada a la Rambla dels Països Catalans, dedicada al manteniment de piscines, on s’hi emmagatzema clor i altres productes químics. La combustió ha generat un núvol tòxic que representa un perill greu per a la salut, motiu pel qual Protecció Civil ha ordenat el confinament de la població als habitatges i edificis, recomanant tancar portes i finestres i evitar l’ús de sistemes de ventilació exterior.
Els Bombers de la Generalitat han desplegat 22 dotacions i treballen intensament amb el Grup de Riscos Tecnològics (GRIT) per controlar l’incendi, que afecta totalment la nau industrial. Les flames segueixen actives i els treballs d’extinció se centren també en minimitzar l’impacte del núvol tòxic. Tot i la magnitud de l’incident, no s’han registrat ferits.
Com a conseqüència de l’emergència, s’han tallat diverses vies importants de la zona, incloses les carreteres C-15 i C-31, per facilitar les tasques d’emergència i evitar l’exposició de la població al núvol químic.
El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) està en prealerta, i les autoritats locals i Protecció Civil han insistit que cal seguir les instruccions oficials i no acostar-se a la zona de l’incendi. Es demana a la ciutadania que mantingui la calma, resti confinada fins a nou avís i consulti només fonts oficials per seguir l’evolució de l’emergència.
PUBLICITAT
PUBLICITAT