DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

BENESTAR ANIMAL

Denunciem que el CAAD no vol recollir cries lactants abandonades


UASAVP / Vilanimals Vilafranca del Penedès

26-05-2025 17:31

El CAAD al febrer de 2025 va informar en una sessió informativa als Monjos als polítics i tècnics dels Ajuntaments de la Mancomunitat del seu nou protocol, que inclou NO recollir cries abandonades lactants i que sigui el ciutadà qui se’n faci càrrec

Gats, gatets, . Eix

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Denunciem públicament la situació que s’està vivint als 35 municipis que pertanyen a la @mancomunitatpg Mancomunitat Penedès Garraf i el seu servei del @caadpenedes.

El CAAD al febrer de 2025 va informar en una sessió informativa a Santa Margarida i els Monjos als polítics i tècnics dels Ajuntaments de la Mancomunitat del seu nou protocol, que inclou NO recollir cries abandonades lactants i que sigui el ciutadà qui se’n faci càrrec. Sembla una broma, o que les associacions assumim la recollida (quan saben que ja estem desbordades i sense recursos).

Ahir ens va trucar la Policia Local per veure si podíem recollir aquestes cries que uns ciutadans van trobar abandonades dins una bossa en un contenidor a Vilafranca del Penedès.

Els vam dir que havia de ser el CAAD, el @caadpenedes.

No agafen el telèfon i, evidentment, no volen recollir-les amb el seu nou invent de protocol assassí. Quan el que cal és controlar els abandonaments i sancionar, i la Mancomunitat, l’Ajuntament i el CAAD no ho volen fer... és més fàcil que morin els sense veu...

Aquesta vegada les hem recollit nosaltres, però no ho tornarem a fer.

Exigim el compliment de la llei 7/2023 de Protecció animal. Els Ajuntaments estan incomplint l’article 22: Correspon als Ajuntaments la recollida dels animals extraviats i abandonats i el seu allotjament en un centre de protecció animal, i han de comptar amb un servei d’urgència per a la recollida i atenció veterinària d’aquests animals disponible les 24 hores del dia.

@caadpenedes, com a centre d’acollida, esteu incomplint el deure de garantir el benestar animal de les cries sota la vostra cura, que implica proporcionar-los aliments, cures sanitàries i un ambient adequat segons la llei i normativa aplicable.

Si en uns dies no rectifiqueu el protocol, @caadpenedes, denunciarem l’Ajuntament, la Mancomunitat i el CAAD per omissió de socors i maltractament animal.

Infracció greu que comporta sancions de 51.001 € a 200.000 €.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.