VIOLÈNCIA MASCLISTA
05-06-2025 15:55
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'home que va matar la seva exparella l'abril del 2022 a Vilanova del Camí ha reconegut els fets i ha acceptat 26 anys i 3 mesos de presó pels delictes d'assassinat amb acarnissament i traïdoria, lesions i contra la integritat moral. La fiscalia demanava inicialment 29 anys de presó, però s'ha arribat a un acord de conformitat i el judici amb jurat popular que havia de començar dilluns passat a l'Audiència de Barcelona no s'ha celebrat. Els fets van passar la matinada del 15 d'abril al domicili que compartien. Durant una discussió, ell la va agredir de forma violenta amb un ganivet i altres objectes fins que va arribar la policia, alertada per la filla, que també va resultar ferida. La dona va morir a l'hospital.
L'home, de 46 anys, havia mantingut una relació sentimental amb la víctima des del 2019, però en el moment dels fets ja no eren parella. Tot i això, tots dos continuaven compartint domicili, dormint en habitacions diferents.
Segons es recull als escrits, l'acusat va mostrar un continu "menyspreu" a la seva companya per ser dona, insultant-la de forma repetida i controlant tot el que feia. Ella era la que pagava el lloguer, però ell fins i tot va arribar a prohibir-li utilitzar la nevera tot dient que era "exclusivament d'ell". La situació va fer que la dona s'apartés de la família per evitar que descobrissin les penúries que vivia.
Tot es va precipitar la matinada del 15 d'abril del 2022 durant una discussió perquè el propietari els feia fora per impagament. La dona va dir a la seva filla de 23 anys, present en aquell moment al domicili tot i que no hi vivia, que marxés, però ell ho va impedir tancant amb clau el domicili. Tot seguit, ell es va abraonar sobre la seva exparella, donant-li cops de puny i puntades de peu per tot el cos fins a fer-la caure a terra. Seguidament, la va atacar amb un ganivet i una forquilla i amb altres objectes que tenia a prop. La va colpejar "brutalment" al cap i no va parar fins que va arribar la policia.
La filla, que també va resultar ferida de menys gravetat per defensar la seva mare, havia aconseguit sortir de casa i alertar la Policia Local que va acompanyar-la al domicili. La dona va ser atesa pel SEM i posteriorment traslladada a l'hospital, on va morir unes hores després a conseqüència de les ferides. La filla pateix un trastorn per estrès posttraumàtic que s'està tractant.
La condemna
Per tot això, l'Audiència de Barcelona l'ha condemnat a 26 anys i 3 mesos de presó per un delicte d'assassinat amb acarnissament i traïdoria, un delicte de lesions i un altre contra la integritat moral. L'home també ha d'indemnitzar els dos fills de la víctima 120.000 euros a cadascun i 44.500 euros més per lesions i seqüeles a la filla agredida. Al pare de la dona també haurà de pagar-li 80.000 euros. La condemna inclou la prohibició durant 10 anys d'acostar-se a menys de 1.000 metres de distància d'ells i a qualsevol comunicació i 5 anys més de llibertat vigilada i la prohibició de tinença d'armes durant 4 anys.
L'acusat complia pena de presó provisional per aquesta causa des del 17 d'abril del 2022.
PUBLICITAT
PUBLICITAT