PUBLICITAT
FESTIVAL D'ESTIU
28-07-2025 16:34
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
El Festival Terramar CaixaBank de Sitges ha engegat amb força la seva vuitena edició, i el seu director, Juan Ramon Rodríguez, s’ha mostrat “molt satisfet” per la resposta del públic en aquest primer cap de setmana. Amb les actuacions de The Beach Boys, Ana Belén i Zaz, el festival ha reunit gairebé 6.000 espectadors en només tres dies. “És una data molt potent per arrencar el festival”, ha afirmat Rodríguez en una entrevista.
Ara, després d’uns dies de descans, el festival es reprendrà del 2 al 10 d’agost amb nou nits consecutives de concerts, amb noms com India Martínez, Trueno, Duncan Dhu, Lax’n’Busto, Sara Baras, Camilo, Kool & The Gang i Pecos. “Tenim des d’India Martínez fins a Pecos, dues generacions ben diferents, i això mostra l’eclecticitat del festival, que és un dels nostres trets diferencials”, explica el director.
Rodríguez assegura que la programació d’aquest any és la més variada fins ara: “Cada setembre comencem a treballar amb una llista de més de 100 artistes, i l’anem ajustant segons les dates i els estils. L’últim fitxatge ha estat Camilo, i estem molt contents amb com ha quedat el cartell”.
Aquesta varietat també inclou un pes creixent d’artistes internacionals, com a part d’una estratègia per posicionar el festival dins el circuit europeu. “Poc a poc anem guanyant notorietat entre els bookers americans i anglesos. Cada any tenim més portes obertes i estem en negociacions amb artistes internacionals importants per futures edicions”, ha avançat.
Un altre dels eixos del festival és la voluntat d’atraure un públic divers: local, català, i també internacional. “Volem posar Sitges i el Garraf al mapa dels festivals europeus”, afirma el director, que reivindica la marca Sitges com un actiu potent per créixer culturalment i turísticament.
En paral·lel a la programació musical, el Festival Terramar també aposta per l’experiència global: des d’un entorn únic com l’auditori dels jardins, fins a activitats complementàries de talent local i una proposta gastronòmica de qualitat amb Cal Blay com a partner. “Cada any millorem l’espai, l’accessibilitat i la sostenibilitat. No podem créixer en aforament, però sí en qualitat”, subratlla Rodríguez.
L’aposta pel talent emergent del Garraf i de Sitges també forma part del cor del festival: “Cada any trobem artistes nous i amb molt nivell, i això ens omple d’orgull. El públic pot veure artistes de primer nivell a molt poca distància, cosa que no passa ni al Sant Jordi ni en grans recintes”.
Amb tot, el director assegura que el festival ha trobat el seu format, però sense acomodar-se: “Cada any escoltem el públic i afinem. Aquesta combinació d’artistes nacionals consolidats, internacionals potents i talent local funciona, i no la volem canviar”.
Finalment, Rodríguez anima tothom a aprofitar la segona part del festival: “Del 2 al 10 d’agost tindrem música cada nit per a tots els gustos. Veniu a gaudir de l’auditori i dels artistes. Us hi esperem!”.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT