PUBLICITAT
BÀSQUET
20-10-2025 8:37
SEGONA CATALANA
AB VENDRELL 56 - AD TORREFORTA 38
Segona victòria consecutiva dels vendrellencs, la primera al pavelló de Coma-ruga, on van superar per un clar, 56-38, al conjunt del Torreforta, l’equip que va quedar campió de primera territorial, el curs passat i que va privar de l’ascens directe als del Vendrell. Malgrat el pobre percentatge en els tirs lliures, amb un 8/25, els de Jordi Nieto, van aferrar-se a la defensa, amb un ADT que no va arribar als 40 punts, per tirar endavant un partit, davant un rival sempre perillós, que aquesta vegada, no va saber com trencar la sòlida defensa dels taronges.
Cal destacar, el debut amb el primer equip, del júnior Dídac Guardiola, que va anotar quatre punts, en els minuts que va estar en pista. L’encontre va començar travat, amb moltes errades per part dels dos conjunts, costava anotar, en un primer quart molt igualat, que deixava un 11-12, al lluminós. L’inici del segon període va ser favorable als locals, 15-12, però, els de Torreforta, amb un parcial de 2-8, capgiraven, 17-20, la dinàmica; la intensitat defensiva, dels del Vendrell, juntament amb un Yeison Colon, dominador i un triple final d’Oriol Molina, signaven un nou parcial de 8-1, en els darrers tres minuts de la primera part, que deixava el 25-21, al descans.
A la represa, la feina al darrere, dels locals, posava en dificultats, als del barri de Tarragona, que aguantaven, amb el 27-26, a sis minuts, de tancar la tercera entrega. A partir d’aquí, l’ADT, només va poder anotar dos punts de tir lliure, col·lapsat per la defensa dels vendrellencs, que ho van aprofitar, per agafar distància, en el marcador, amb el 40-28, del final del tercer quart.
Uns darrers deu minuts, on la tònica va ser la mateixa, i on els locals, no van deixar, que el seu rival, retallés la diferència de punts, parcial de 8-3, en els primers cinc minuts i 48-31, que deixava, el matx sentenciat, amb Joan solé i Omar Domènech, dominant la zona. El parcial de la segona part, 31-17, va ser determinant, per lligar una nova victòria, que deixa als taronges, amb un balanç de 3-1, en la quarta plaça de la taula, el mateix balanç que tenen tres equips més, tots ells perseguidors del líder, Cornellà B. El proper partit, serà dissabte, a la pista del Roquetes.
Pel Vendrell van jugar: Lorente (3), Joan Solé (6), Jané (3), Garcia (12), Colon (14), Jordi Solé (1), Molina (8), Juncosa (2), Tejero, Guardiola (4) i Domènech (3). 8/25 tirs lliures, 21 cistelles de dos punts, 2 triples convertits.
Parcials: 11-12, 14-9 (25-21), 15-7 (40-28), 16-10 (56-38).
SEGONA CATALANA FEMENINA
AB VENDRELL 38 - BÀSQUET ATENEU MONTSERRAT 74
Partit sense gaire història del sènior femení, que sembla, no li prova jugar al pavelló de Coma-ruga, on es va veure superat, per l’Ateneu Montserrat, per 38-74, en un matx, que va estar marcat, pel gran inici de les visitants, que va condicionar, la resta de l’enfrontament, amb un Vendrell, que no va posar oposició i va anar a remolc de les de Barcelona. La nota positiva, va ser el retorn de Maria Trillas, després del seu pas pel TGN Bàsquet i el debut, del darrer fixatge de les vendrellenques, Ingrid Rabassó.
Les visitants, van dominar el partit des del salt inicial, amb dos triples consecutius i un parcial de 0-10, van obligar a José Antonio Rodríguez a demanar un temps mort, que no va ser efectiu, doncs el BAM, va seguir anotant sense oposició, davant un Vendrell, que es veia superat, malgrat, el triple de Júlia Pous, en un primer quart, que deixava, un 9-22, al marcador. S’esperava una reacció de les locals, en el segon període, però, la realitat, va ser un parcial de 0-10, amb dos triples més, favorable a les visitants, que amb una gran intensitat defensiva, van deixar, cinc minuts sense anotar a les del Vendrell, 9-32, que posava coll amunt, el partit; les vendrellenques, van poder refer-se amb un parcial de 8-0, que les acostava fins un 17-32, que donava pas al 18-38 del descans.
Un triple de Berta Díez, a l’inici de la segona part, esperonava a les taronges, que van veure, com novament, el ritme i la intensitat de les visitants, no donava opció a pensar en una remuntada, en un tercer quart, que deixava un parcial de 8-17, que senteciava, 26-55, l’enfrontament, de manera definitiva, a manca d’un últim quart, que va ser de tràmit. Un resultat, que deixa a les locals, en vuitena posició, amb un balanç de 2-2, a l’espera de visitar, el proper dissabte, la pista del Sant Josep Obrer, un dels tres equips, que es mantenen invictes, des prés de quatre jornades disputades.
Pel Vendrell van jugar: Díez (5), Cifuentes (2), Cabrera (2), Elias, Mariona Rovira (11), Pous (4), Trillas (5), González (6), Garcia (1) i Rabassó (2). 10/21 tirs lliures, 11 cistelles de dos punts, 2 triples anotats.
Parcials: 9-22, 9-16 (18-38), 8-17 (26-55), 12-19 (38-74).
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT