DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

PROMOCIÓ DEL TRANSPORT PÚBLIC

La PTP avisa que l’R-Aeroport “tensionarà encara més el sistema”: “És un projecte pèssim per al transport ferroviari”


ACN Barcelona

27-10-2025 12:02

L’associació proposa allargar l’R4 i l’R11 i descarten “regalar al turisme” la capacitat del túnel de passeig de Gràcia

L’R-Aeroport posa en risc la qualitat del servei de Rodalies segons la PTP. ACN

L’Associació de Promoció del Transport Públic (PTP) avisa que el tren a l’aeroport és un “projecte pèssim” per al transport ferroviari català, ja que “tensionarà encara més el sistema” i “regalarà al turisme la poca capacitat del túnel del passeig de Gràcia”. L’entitat s’ha pronunciat després de la presentació dels 10 trens que es preveu destinar a la línia R-Aeroport de Ferrocarrils de la Generalitat que connectarà l’estació de Sant Andreu amb les dues terminals de l’aeroport del Prat, passant pel túnel. Segons subratllen en un comunicat, el pas de l’R-Aeroport accentuarà “un coll d’ampolla” per on passen l’R2 i totes les línies Regionals, “amb més risc de retards en incidència”.

A més, consideren que “desfarà part de les millores recents” i impedirà “reequilibrar càrregues amb el túnel de plaça Catalunya, limitant el creixement de R1, R3 i R4”. D’altra banda, afirmen que amb la nova configuració l’aeroport estarà més aïllat perquè perdrà la connexió directa amb el Vallès i amb menys servei del que podria tenir.

La PTP proposa com a alternativa integrar l’aeroport a l’R4. Segons asseguren, la millor opció passaria per allargar l’R4 nord (Manresa–Terrassa–Sabadell) fins a les terminals de l’aeroport pel túnel de passeig de Gràcia i enviar l’R11 (Figueres–Girona–St. Celoni–Granollers) a l’actual estació de la T2. “L’efecte és descongestionar els túnels de Barcelona, que són el principal coll d’ampolla del sistema”, assenyalen.

Segons l’associació es tracta d’una “operació maldestra que ha perdut encara més el sentit”, tenint en compte que la llançadora es va vendre fa una dècada com una manera d’introduir FGC a la xarxa Adif sense cost immediat: trens finançats amb préstec i cobertura via bitllet especial. “La PTP és favorable a l’entrada d’FGC però amb projectes sòlids (per exemple Lleida–Cervera–Manresa–Terrassa), no amb un servei nociu per a la xarxa”.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.