DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MODA

El Rec.0 tanca una edició de gran èxit malgrat la pluja i consolida Igualada com a capital de la moda urbana


Redacció Igualada

09-11-2025 17:05

El festival ha aplegat prop de 100.000 visitants i més de 100 marques en quatre dies plens de moda, cultura i gastronomia

El Rec.0 tanca una edició de gran èxit malgrat la pluja i consolida Igualada com a capital de la moda urbana. Marc Vila

El festival Rec.0 ha tancat aquest dissabte al vespre una nova edició, celebrada del 5 al 8 de novembre al barri del Rec d’Igualada, amb un balanç molt positiu malgrat la pluja que ha marcat alguns moments. Sota el lema “Un dia és un dia”, el certamen ha tornat a omplir els antics espais industrials de la ciutat amb milers de visitants i més de cent marques de moda, consolidant-se com el gran festival d’estocs del país.

Tot i la meteorologia adversa, el públic ha respost amb fidelitat i entusiasme. Segons les primeres estimacions, el Rec.0 haurà quedat només lleugerament per sota dels 100.000 visitants habituals, gràcies especialment a les bones xifres registrades el dimecres 5 i el divendres 7, que han estat dues de les millors jornades de facturació dels setze anys d’història del festival. L’arribada del fred ha impulsat notablement les vendes de roba d’abric i, segons l’organització, les xifres de negoci podrien igualar o fins i tot superar les de les darreres edicions.

En total, més de 100 marques —el 80% catalanes— han venut els seus estocs en un circuit d’un quilòmetre i mig d’antigues adoberies reconvertides en pop-up stores durant quatre dies. El Rec.0 ha mantingut així el seu caràcter únic, barrejant moda, cultura i gastronomia en un espai urbà singular i ple de vida.

El Mercat d’Intercanvi reafirma el compromís amb la circularitat

Una de les propostes més destacades d’aquesta edició ha estat el Mercat d’Intercanvi Rec.0, organitzat amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya i Moda re-, que ha superat les 10.000 peces intercanviades en només dos dies. Aquesta iniciativa s’ha consolidat com una de les activitats centrals del Rec Imperdible, reforçant el compromís del festival amb la circularitat i els nous models de consum responsable.

A més de les compres, els visitants han gaudit d’una àmplia oferta gastronòmica amb més de 40 punts de restauració, així com de concerts i activitats culturals per a tots els públics, reafirmant el caràcter obert i experiencial del Rec.0.

Un barri ple de vida

En aquesta 29a edició, el festival també ha volgut continuar reivindicant la transformació urbanística del barri del Rec i el seu potencial com a espai habitable. L’ocupació simbòlica d’un edifici industrial com a habitatge temporal ha servit per visualitzar la possibilitat d’un Rec amb vida més enllà del festival, una idea que cada vegada compta amb més suport entre el públic i les marques participants.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.