PUBLICITAT
RAMBLA SANT JORDI
09-11-2025 18:54
El Grup Parlamentari dels Comuns ha registrat al Parlament de Catalunya una Proposta de Resolució per reclamar al Govern de la Generalitat un calendari clar i immediat sobre la licitació, execució de les obres i posada en servei dels habitatges adquirits per l’Institut Català del Sòl (Incasòl) a Vilanova i la Geltrú, una promoció que continua bloquejada gairebé dos anys després de la seva compra.
L’any 2023, l’Incasòl va adquirir 98 habitatges d’una promoció inacabada procedent de la Sareb, als quals se’n van sumar 9 habitatges més el juny de 2024, així com 7 locals comercials, 141 trasters i 169 places d’aparcament. Tot i disposar de la documentació tècnica i administrativa necessària, el projecte encara està pendent de la signatura del contracte amb les comunitats de propietaris i de l’inici de les obres de rehabilitació.
Segons els Comuns, el retard és “insostenible” en un context d’emergència habitacional greu i urgent a Vilanova i la Geltrú, on la manca d’habitatge assequible afecta desenes de famílies. L’Ajuntament vilanoví també ha reclamat reiteradament accelerar el projecte per posar els pisos a disposició de la ciutadania com més aviat millor.
La Proposta de Resolució insta el Govern a:
-Fixar i comunicar a l’Ajuntament els terminis concrets per a la signatura del contracte amb les comunitats, l’inici de la licitació de les obres i la previsió d’adjudicació dels habitatges.
-Prioritzar la intervenció dins els programes d’habitatge públic, utilitzant els mecanismes necessaris per reduir terminis administratius i d’execució.
-Informar periòdicament al Parlament i a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú sobre l’estat d’avanç del projecte fins a la seva entrada en servei.
Els portaveus dels Comuns, David Cid i Susanna Segovia, han subratllat que “no és acceptable que un projecte que podria donar resposta immediata a tantes famílies continuï bloquejat per tràmits que es podrien haver resolt fa mesos” i han reclamat que el Govern “actuï amb la urgència que requereix la situació”.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT