PUBLICITAT
BÀSQUET
22-12-2025 10:09
SEGONA CATALANA
AB VENDRELL 57 - MANYANET REUS 64
L’AB Vendrell, va caure, en l’últim partit de l’any, per 57-64, davant el Manyanet Reus, en un partit molt igualat, que es va decidir, en els quatre darrers minuts, on els visitants, van estar més encertats. La diferència en els triples, dos anotats pels locals i deu, pels de Reus, va ser un factor, determinant, en un matx molt físic i ajustat.
L’encontre va començar, amb un Vendrell, que agafava la iniciativa, 7-3 als 5’ de joc; a partir d’aquí, però, el partit es va capgirar com un mitjó. Els visitants, amb una defensa molt intensa, i ràpides transicions, van començar a veure cistella amb facilitat, davant un conjunt de Jordi Nieto, que anava perdut per la pista, encaixant un parcial de 2-20, amb tres triples anotats, del Manyanet, entre el final del primer quart i el començament del segon, que posava un 9-23, a set minuts per arribar al descans. La cosa anava de parcials, en aquesta primera part, perquè, els vendrellencs, van contestar, amb la mateixa moneda, i un gir de partit, parcial de 16-0, amb Joan Solé i Jordi Jané, veient cistella amb facilitat, que capgirava, 25-23, el lluminós, després, de set minuts sense anotar cap punt, els visitants. Un triple final, dels reusencs, posava, el 25-27 del descans.
L’inici del tercer període, va ser favorable als del Vendrell, parcial de 10-2, 35-29, amb vuit punts de Yeison Colon, que dominava la pintura. La defensa dels visitants, va igualar el partit, triple d’Ivan Garcia, pels de Coma-ruga i triples de Del Cura i Múñoz pels de Reus, que deixaven, l’empat 38-38, en uns minuts, on els taronges, tenien problemes per anotar. Un triple, de Jordi Solé, tancava, aquest tercer quart, amb el 43-44, al marcador. Els últims deu minuts, es van jugar a un gran ritme, amb els dos equips, molt intensos, amb un Vendrell, que agafava la iniciativa, després d’un 2+1, d’Oriol Molina, 52-48, a poc més de quatre minuts de la fi, que feien preveure, un final de partit, molt igualat. Un darrers minuts, on l’encert del Manyanet, tres triples consecutius, dos de Trepat i un de Del Cura, encetaven un parcial, de 2-15, que seria determinant, doncs els taronges, ja no es van recuperar, 54-63, a minut i mig de la botzina final. En un final de partit, deslluït, per l’excés de protagonisme dels àrbitres, que van collar, la defensa dels locals.
L’AB Vendrell, tanca l’any, amb dos derrotes, que el deixen, en quarta posició a la taula, amb un balanç de 7-4, el mateix que té, el Sant Celoni, tercer classificat. Ara, la competició s’atura per les festes de Nadal, el proper partit, serà, un derbi comarcal, l’11 de Gener, a la pista del Bellvei.
Pel Vendrell van jugar: Joan Solé (10), Jané (5), Molina (8), Colon (14), Lorente (2), Guardiola, Jordi Solé (5), González (4), Garcia (9), Juncosa i Tejero. 9/21 tirs lliures, 21 cistelles de dos punts, 2 triples convertits.
Parcials: 9-15, 16-12 (25-27), 18-17 (43-44), 14-20 (57-64).
SEGONA CATALANA FEMENINA
AB VENDRELL 57 - SAMÀ VILANOVA B 45
L’AB Vendrell femení, tanca l’any de la millor manera possible, sumant la tercera victòria consecutiva, aquesta vegada, per 57-45, davant el Samà Vilanova B, un conjunt el vilanoví, que encara no coneix la victòria, en el que portem de temporada, però, que no es va donar per vençut i va lluitar fins al final. La defensa de les vendrellenques i l’encert, en el tram final de partit, va poder segellar un triomf, que donarà tranquil·litat a les taronges, de cara, als primers partits de l’any.
Un partit, marcat pel retorn, de José Antonio Ramírez, a la banqueta vendrellenca, després, d’uns partits de baixa, per una intervenció i per la tornada, a Coma-ruga, de Júlia Ambrona, ara amb la samarreta del Samà, per enfrontar-se, a l’entitat on es va formar. Va se un matx, poc vistós, i molt travat, on les defenses es van imposar als atacs, amb moltes errades per part dels dos equips, en un primer quart, que va començar, amb domini de les locals, 8-3, amb triples, de Júlia Pous i Andrea Cabrera, però, que les visitants, van empatar, 10-10, al final dels primers deu minuts. El segon període, va estar marcat, pel pobre percentatge en el llançament dels dos conjunts, amb constants errades, anotar costava un mon, un Vendrell, que fallava, nou tirs lliures, en aquest tram de partit, tot i així, dominava el lluminós, doncs, les de Vilanova, no trobaven cistella, amb continues, pèrdues de pilota. Un segon quart, que deixava, un parcial de 10-4, que posava, el 20-14, amb el qual s’arribava al descans.
A la represa, el joc va pujar de ritme i va ser més dinàmic, amb els dos equips, anotant amb més regularitat; amb 25-20, al marcador, dos triples consecutius, de Mariona Rovira i quatre punts de Pous, marcaven un parcial de 10-3, que estirava, 35-23, el resultat. Un nou triple de Júlia Pous, posava el 42-28, però, set punts de la visitant Mar Ruíz, deixaven, el 44-36, a manca del darrer període. Uns últims deu minuts, on el joc es va tornar a travar, i les defenses superaven els atacs, un triple de Martina Rovira, era contestat, per la jugadora del Samà, Albalat, 49-43, a menys de cinc minuts pel final. Un tram final de partit, on les del Vendrell, van estar més encertades, amb un 4 de 5 en tirs lliures i amb una defensa, que no va permetre, cap cistella, en joc a les visitants, només dos tirs de personal, que va ser definitiu, per lligar, el tercer triomf consecutiu. Les vendrellenques, se’n van de vacances de Nadal, en la vuitena plaça de la classificació, amb un 6-5 de balanç. El proper partit, serà, un derbi penedesenc, a la pista del segon classificat, el Xamba Vilafranca, un encontre, que es jugarà, el 10 de Gener.
Pel Vendrell van jugar: González (4), Pous (11), Cabrera (3), Garcia (6), Mariona Rovira (10), Martina Rovira (8), Rigal (2), Trillas, Díez (5), Elias (8) i Rabassó. 14/24 tirs lliures, 11 cistelles de dos punts, 7 triples anotats.
Parcials: 10-10, 10-4 (20-14), 24-22 (44-36), 13-9 (57-45).
Dissabte passat es va fer la presentació, de tots els equips de l’AB Vendrell, al pavelló del Club d’Esports Vendrell.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT