PUBLICITAT
CINEMA
18-01-2026 3:59
El curtmetratge del director vilanoví Cristian Beteta Ángulo Muerto, és un dels cinc nominats als premis que atorga l’Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España. Aquest és el reconeixement més alt que ha tingut d’aquest cinquè treball cinematogràfic de petit format. Entre els guardons més destacats que ha tingut la cinta destaca el de Cinelebu, a Xile, un festival que puntua pels premis Òscar, el Festival Internacional de Cine de Almeria, el Madrid PNR i els premis Fugaz on va recollir el premi al millor director i millor actriu a Eva Llorach que junt amb Carlos Santos són els dos intèrprets d’Ángulo Muerto.
Es tracta d’un film de ficció de 14 minuts i 59 segons, en la que els dos personatges pateixen una separació després d’haver perdut el suïcidi de la seva filla, víctima d’assetjament escolar. En descobrir la realitat de l’ocorregut els sorgeixen qüestions sobre si es podria haver evitat o si van estar a l'altura com a pares. Es tracta d’una pel·lícula de caràcter molt diferent de Mi Zona, el seu darrer treball, que va estar preseleccionat l’any passat entre les 30 finalistes als Goya i que va assolir 40 guardons en 70 festivals. Del thriller de terror amb tocs de road movie i western ha passat al cinema de reflexió social amb aquest darrer curtmetratge.
El procés per arribar a les nominacions dels Goya no ha estat fàcil, però a la vegada ha significat una carrera d’èxit. A través del sumatori dels punts que atorguen els diferents festivals amb qualificació als Goya, Ángulo Muerto, va aconseguir entrar els darrers quinze, d’una setantena que curtmetratges que s’hi presentaven. Al final l’acadèmia n’escull cinc. “És una bogeria, cal pensar que a l’Estat es fan 700 curts a l’any, està entre els cinc finalistes és molt impactant”, diu el jove director de 34 anys, que considera que té opcions a aixecar el Goya el 28 de febrer en una gran gala que es farà a Barcelona.
D’aquesta manera Cristian Beteta es converteix en el segon vilanoví nominat als Goya des de la nominació de Sergi López com a Actor de Repartiment per Pa Negre. Com es recordarà l’actor vilanoví no optarà als guardons de l’acadèmia, però sí la pel·lícula Sirât que opta a onze premis, que ell protagonitza.
A l’abril el director vilanoví iniciarà el rodatge de Mi zona en llargmetratge. El curtmetratge és una seqüència del guió que ell va mateix va escriure, ja pensant a fer realitat el seu primer llargmetratge. Però la tasca per recollir finançament no és fàcil. “Quan fas curts és molt difícil destacar, i arribar als Goya dos anys seguits crec que té molt de mèrit, el circuit és molt complicat i molt competitiu”, comenta Beteta. Sense cap mena de dubte la porta d'entrada al món del cinema professional són els curtmetratges. "És la manera més senzilla d'entrar en el circuit de rodatge. Al final, si vols que algú confiï en tu, li has d'ensenyar què fas. Un curtmetratge és una cosa real, és una carta de presentació”, conclou el jove cineasta.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT