DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FC BARCELONA

Els Casuals acusats d'extorsió admeten els fets i accepten tres anys de presó que no compliran a canvi d'una multa


ACN/ Jordi Pujolar Vilanova i la Geltrú

19-01-2026 15:59

Els caps de la banda i els seus còmplices també hauran d'indemnitzar les víctimes amb 135.000 euros, una d'elles, de Vilanova i la Geltrú

Els Casuals acusats d'extorsió admeten els fets i accepten tres anys de presó que no compliran a canvi d'una multa. ACN

Dos membres del grup ultra Casuals vinculat a l'afició del Futbol Club Barcelona, acusats d'extorquir empresaris a canvi d'una suposada protecció, han admès els fets i accepten penes de tres anys de presó. Tot i això, no ingressaran a la presó perquè se'ls ha concedit una suspensió de la condemna a canvi d'una multa de 720 euros i si no tornen a delinquir en tres anys. Els cinc còmplices del grup, també acusats, han acceptat condemnes d'entre tres i sis mesos de presó, que tampoc compliran. Durant el judici celebrat aquest dilluns, també s'han acordat indemnitzacions de 135.000 euros a les víctimes. D'aquest import, 100.000 ja han estat consignats, mentre que s'ha establert un pla de pagament en divuit mesos per als 35.000 restants.

El judici s'havia d'allargar tota la setmana, però finalment les parts han arribat a un acord que ha fet reduir notablement les penes. Per als dos principals acusats, Fiscalia demanava inicialment nou anys i vuit mesos de presó i nou anys de presó, mentre que per als còmplices es demanaven entre onze mesos i dos anys i mig de presó.

L'acord també ha fet disminuir considerablement les indemnitzacions, que passen de 265.000 euros a 135.000 euros. D'aquests 135.000 euros, la majoria -120.000 euros- són per a un empresari de Lliçà de Vall (Vallès Oriental), mentre que la resta -15.000 euros- recauran en una altra víctima de Vilanova i la Geltrú.

Un cop validat el pacte, les defenses han demanat la suspensió de les condemnes de presó apel·lant a "l'esforç reparador" dels acusats. El tribunal els hi ha concedit, amb uns condicionants. Als dos principals acusats i a un dels còmplices els ha fixat un període de tres anys sense que tornin a delinquir. Per a la resta, aquest període és de dos anys.

També s'han imposat algunes multes. Als dos principals acusats, una multa de tres euros diaris durant vuit mesos (720 euros). Per la seva part, a un dels còmplices, amb antecedents encara vigents, se li ha posat una multa de 3 euros diaris durant quatre mesos (360 euros).

Diners a canvi de seguretat

L'octubre dels 2022, dos dels acusats van extorquir el propietari d'una botiga d'animals domèstics de Lliçà de Vall (Vallès Oriental) per exigir-li una compensació per haver-hi "proporcionar-li seguretat" i sota l'amenaça que un grup d'ultres li destrossarien el local si no pagava. Li exigien 100.000 euros.

Com l'home no podia pagar, els va acabar donant un Ferrari i els va comprar un altre cotxe valorat en 13.500 euros, en tots dos casos, a través de testaferros. En el cas del Ferrari, a més, van comptar còmplices per amagar i vendre el vehicle amb l'objectiu d'entorpir la investigació. La víctima també els va pagar 10.000 euros en efectiu.

Amb tot, la situació d'extorsió contra l'empresari vallesà va seguir l'any 2023, quan els acusats van enviar a uns altres còmplices a seguir amenaçant la víctima en nom de la "màfia marsellesa". L'objectiu és que els caps de la trama poguessin aparèixer ells com a 'salvadors' i així poder continuar extorquint l'empresari.

Una altra de les víctimes va ser un altre home de Vilanova i la Geltrú, a qui reclamaven 50.000 euros a canvi d'una presumpta protecció. L'home va acabar cedint i va fer-los diversos pagaments entre desembre de 2022 i gener de 2023. Tot i això, els acusats van continuar exigint-li pagaments addicionals fins a un total de 34.000 euros.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.