PUBLICITAT
DEFENSA FORESTAL
23-02-2026 19:30
La Federació d’ADFs del Penedès va organitzar dissabte una visita al futur espai on s’ubicarà el Centre d’Emergències de les ADF de Catalunya, situat a la carretera entre Pacs del Penedès i Vilafranca del Penedès, amb l’objectiu de mostrar el projecte als alcaldes i alcaldesses, regidors i altres representants dels municipis membres. Entre els assistents hi havia Isaac Pedrola, regidor d’Acció Climàtica de Sant Sadurní d'Anoia, i les ADF locals.
El centre ocuparà un terreny d’una hectàrea i mitja i serà el punt neuràlgic per gestionar emergències a nivell català, incloent incendis, inundacions i ventades. L’espai compta amb dos hangars per emmagatzemar vehicles i maquinària forestal, i un edifici que es rehabilitarà per allotjar oficines i serveis. Tot i que actualment es troba en estat ruïnós, el terreny ofereix les condicions idònies per al projecte.
Encara en fase inicial, amb el projecte de rehabilitació pendent de redacció, la iniciativa compta amb el suport dels ajuntaments i de la Diputació de Barcelona, que dissabte van lliurar simbòlicament un clauer amb les claus a cada grup d’ADF com a mostra de compromís amb el futur centre.
Aquest projecte reforçarà la coordinació i l’eficiència de les ADF davant de situacions d’emergència i suposarà un punt de referència per a tota Catalunya.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT