PUBLICITAT
GESTIÓ FORESTA
05-03-2026 17:41
L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha iniciat treballs forestals a les parcel·les municipals de la urbanització Can Lloses – Can Marcer amb l’objectiu de reduir el risc d’incendis forestals i aprofitar els recursos naturals del territori com a font d’energia renovable.
Aquestes actuacions s’emmarquen en el compliment de la Llei 5/2003, de mesures de prevenció d’incendis forestals en urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana, que obliga els municipis a mantenir en condicions de seguretat les zones forestals properes als nuclis habitats.
Els treballs inclouen aclarida, poda i tala controlada dels exemplars arboris en les franges de protecció establertes per la normativa, amb l’objectiu de protegir tant les persones com els béns i el medi natural. La fusta resultant no es considerarà residu, sinó que s’integrarà en el cicle municipal de biomassa: primer s’assecarà a la Planta de Biomassa de Sant Pere de Ribes, després es triturarà per convertir-la en estella forestal i finalment s’utilitzarà com a combustible renovable a les calderes de la xarxa de calor de les Roquetes i l’Espai Blau.
Segons l’Ajuntament, aquesta gestió integral suposa un doble benefici: millora la seguretat davant incendis forestals i genera energia neta i de proximitat, reduint la dependència dels combustibles fòssils i les emissions de CO₂.
Sant Pere de Ribes es converteix així en un dels pocs municipis de Catalunya que realitza el cicle complet de biomassa, des de l’aprofitament de la fusta fins al consum final, fomentant l’economia circular i valoritzant un recurs natural del territori.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT