PUBLICITAT
ACCESIBILITAT
30-08-2026 19:36
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
Els banyistes amb mobilitat reduïda del Vendrell denuncien dificultats severes per accedir a les platges del municipi. Aquest usuaris entenen que les actuacions dutes a terme per l’Ajuntament darrerament, com l’assignació d’un socorrista específic, són insuficients i, a més, reivindiquen la paternitat de moltes de les mesures aplicades com, justament, la de l’assistent habilitat a la zona de l’Alberg de Santa Maria, a Coma-ruga.
Des del col·lectiu es reclama autobusos adaptats per poder baixar del centre històric a la façana marítima, la instal·lació de baranes, lavabos adaptats i canviadors inclusius, a banda de més espais d’ombra, tal com assegura un dels seus portaveus, César León, en declaracions a RTV El Vendrell. “No ens podem banyar enlloc. El Francàs, per l'orografia que té el barri, pels desnivells, realment és molt complicat i al sector del sanatori, quan no estava trencada la pèrgola, ho estava la cadira amfíbia. Això sembla una pel·lícula de por. No hi ha manera de poder banyar-se, el 2026, en set quilòmetres de platja veïns que només somiem gaudir de la natura, del nostre poble, allà on hem decidit viure”, afirma.
Els usuaris amb mobilitat reduïda també demanen remodelar les rampes d’accés i asseguren que, amb les mesures adoptades per l’Ajuntament, no n’hi ha prou. I més, afirmen, tractant-se d’una problemàtica que abasta el 10% de la població del Vendrell, unes 4.000 persones. “Clar, s’executen actuacions i està molt bé, però realment sempre necessites ajuda per arribar a l'aigua i no hi ha ni canviador, no hi ha res. Acaba sent un pedaç, només”, assegura un altre banyista afectat, Oriol Papaseit.
Des de l’Ajuntament, de la seva banda, es remarca que es treballa de manera continuada i transversal per millorar l’accessibilitat arreu del municipi, platges incloses. Des de la regidoria de Platges, a més, es recorda que s’ha reforçat el bany assistit atès l’increment de demanda del servei, entre d’altres actuacions, tal com subratlla la seva responsable, Marta Tobella a RTV El Vendrell. “Des de la regidoria anem augmentant cada any les actuacions amb les pèrgoles fixes, amb les passarel·les que donen accés directe al mar, amb l'increment del nombre de places d'aparcament per persones amb mobilitat reduïda... A més, des de la resta de regidories també es van fent actuacions. La inclusió total és progressiva, l'accessibilitat és progressiva, i, per això, cada any anem executant accions”, remarca.
L’executiu local, a més, recorda que es tracta d’un entorn natural on s’ha d’actuar de manera curosa i aconsella el col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda que es constitueixin en associació per agilitar el diàleg i ser més efectius en la presa de decisions.
Amb tot, des del consistori es comprometen a seguir treballant per tal que tothom pugui gaudir de les platges vendrellenques sense limitacions.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT