DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

POESIA

Focs de por


Pau Fleta Sant Pere de Ribes

02-09-2026 0:37

Versos en acció

Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.


Afegeix-nos com a mitjà preferit a Google

Eix

El foc, un drac fer, fosc i gris;

neix prim amb un ull i un sol front,

és xic, viu, i creix amb nous brots.

Té fam de tot i set de res.

És el foc llum, fum, vent i crecs;

la gent veu que tot és en risc

i amb el cap fred, pren el seu reg.

La mà trem, el seu cor ben trist.

 

El foc és un ver crim de llei

quan un cap de ruc l’ha fet viu,

un ens que no té res a dins.

El foc és poc, molt, mort i pols.

 

Un drac amb llargs caps és el foc

si el bes del vent el fa més fort.

El foc és un cop de falç, por;

i la veu del bosc, plor de dol.

 

Un ai clar i greu em surt de dins:

la mort del bosc, alt risc pel món.

Si el prec al cel cau prest al buit,

el foc és drac amb fam de sang.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.