PUBLICITAT
MOSTRA D'ESCUMOSOS
14-09-2026 11:48
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
L’Escumostra de Sant Sadurní d’Anoia se celebrarà del 2 al 4 d’octubre amb rècord de cellers participants en comparació a les 29 edicions anteriors del Cavatast. La reformulació de la fira -impulsada per atraure els productors de fora la DO Cava- reunirà finalment 56 cellers. Són més del doble que l’any passat i més dels que hi havia confirmats al juny. Hi haurà 26 cellers de la DO Cava, 13 de Corpinnat, 11 de Clàssic Penedès, 5 elaboradors ancestrals i 10 estands de gastronomia. “Queda clar que el canvi és encertat, ja que fins i tot hem rebut peticions fora de termini”, ha celebrat aquest dilluns en roda de premsa l’Ajuntament de Sant Sadurní, que vaticina un augment de visitants respecte als 30.000 de l’any passat.
L’Ajuntament de la coneguda com a ‘capital del cava’ ha recordat que el canvi de nom de la mostra ve motivat per la fragmentació que viu el món dels escumosos, accentuada durant l’última dècada amb diversos cellers que han abandonat la DO Cava. “Quan treballem conjuntament, el Penedès avança”, ha defensat el regidor de Promoció Econòmica, Pedro Campos, que ha asseverat que “l’Escumostra és el millor exemple que la unió permet projectes més forts, inclusius i amb més futur”.
Quan al juny es va fer públic el nou format de l’antic Cavatast, hi havia 51 cellers confirmats -a la darrera edició de la fira n’havien participat 22-. Tres mesos després, finalment la xifra d’expositors d’escumosos arriba als 56 participants. El motiu és un increment dels cellers de la DO Cava amb noves incorporacions a través d’un estand multimarca. Alguns dels elaboradors de Corpinnat i Clàssic també s'uniran en dos estands compartits per tal d’optimitzar recursos.
Pere Vernet ha assegurat que “el 94% de participants de l’any passat veien amb bons ulls la inclusió d’altres elaboradors més enllà de la DO Cava”, i ha apuntat que això ha estat el “detonant” per poder assolir una fira que arriba a una participació històrica.
Tant Campos com Vernet han recordat que en edicions anteriors del Cavatast es veien obligats a “picar molta pedra” per aconseguir que els cellers s’inscrivissin a la fira “i oferir un esdeveniment digne”. Ara han superat les previsions i han deixat fora cinc cellers que van arribar fora de termini. “Fins i tot hem rebut trucades d’empreses que estan interessades a oferir patrocinis”, ha explicat el regidor.
Pel que fa a la programació, més enllà de la part expositiva i de degustació, durant el cap de setmana al Parc de Lluís Companys s’oferiran tastos guiats, maridatges, concerts, propostes culturals, tallers infantils i activitats d’enoturisme als cellers. Totes les activitats es desplegaran des de divendres al vespre fins diumenge a la tarda.
Si els últims anys el Cavatast atreia vora 30.000 assistents, aquest cop l’Ajuntament dona per fet que la xifra creixerà i podria arribar “als 35.000 o 40.000”. Campos ha asseverat que estan “preparats” per aquesta afluència, “sempre amb la premissa que l’esdeveniment no es desbordi i es puguin garantir serveis de qualitat”. Tot i aquesta contenció, Campos ha donat per fet que els pròxims anys “la fira creixerà segur” per poder encabir tots els cellers interessats i ha dit que es pot “replantejar” el recinte a Lluís Companys.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT