Vegueria del Penedès

FLASH

La Generalitat sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat de l’Eix Diagonal


VD

31-05-2006 23:07

La carretera unirà les capitals de les quatre comarques, des de Vilanova a Manresa

Una imatge de la carretera que uneix Vilanova i Canyelles. FdG/Carles Castro

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Eix Diagonal recorre un itinerari sud-nord que uneix les poblacions de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa, amb una longitud total de 68,3 quilòmetres. Actualment, està en servei el 48% d’aquest eix; en concret, dos trams: un correspon a la carretera entre Puigdàlber i Igualada construïda entre els anys 1994 i 2003 i l’altre, correspon al tram de nova carretera entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, conclòs a finals de l’any passat.

Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública l’estudi de viabilitat per tal de dur a terme les obres que completaran aquest eix: la construcció de 35,6 quilòmetres de nova carretera, dels quals 15,8 tindran les característiques d’autovia (entre Vilanova i la Geltrú i la connexió amb l’N-340 a Vilafranca del Penedès). Aquestes obres suposaran una inversió de 256 MEUR i es finançaran mitjançant el sistema de concessió d’obra pública.

Així, l’estudi que ara inicia el procés d’informació pública inclou els següents documents :

-Anàlisi de la viabilitat econòmico-financera on es considera la idoneïtat de la concessió d’obra pública, es justifica la necessitat del projecte i es determina el seu interès socio-econòmic.
-Estudi de mobilitat, amb la previsió de la demanda d’ús així com de l’impacte de l’Eix Diagonal sobre la mobilitat, les infraestructures i serveis de transport del seu entorn i la gestió sostenible de la nova mobilitat.
-Estudis informatius i estudis d’impacte ambiental de tres trams, que estaven pendents de tramitació: Vilanova i la Geltrú – Canyelles, variant de Vilafranca del Penedès i Sant Salvador de Guardiola – Manresa.

Al llarg de l’Eix Diagonal, es poden distingir tres trams, un dels quals afecta directament la comarca del Garraf.

Vilanova i la Geltrú – Puigdàlber

Ø Vilanova i la Geltrú – Canyelles (7,5 quilòmetres): Correspon a la nova autovia substitutòria de l’actual C-15.

Un primer tram té caracterísitiques urbanes, ja que discorre per una zona de polígons industrials dels afores de Vilanova i la Geltrú, entre l’enllaç amb la variant de Vilanova i la Geltrú i l’enllaç amb l’autopista C-32. En aquest tram, la carretera actual es desdobla, es manté la rotonda inicial existent i es construeix una de nova fora del tronc central.

A continuació, segons l’alternativa considerada com a més idònia, el traçat se separa de l’actual C-15 i passa a seguir l’autopista C-32 cap a Sant Pere de Ribes. Al llarg d’un quilòmetre es formen calçades laterals i es preveu un enllaç amb la C-32 i l’antiga C-15 i un enllaç final a la C-32, a la zona del Montgròs.

A poca distància d’aquest enllaç, s’inicia el túnel del Montgròs, de 1.500 metres de longitud, per tal d’evitar l’afectació en aquesta zona protegida pel Pla d’Espais d’Interès Natural. Després del túnel, l’autovia continua fins al nord-est de Canyelles, a l’enllaç amb la C-15b.

Cal indicar que dins de l’estudi es considera una altra alternativa que segueix en tot el seu recorregut el corredor de pas de l’actual C-15, però aquesta alternativa presenta unes condicions de traçat més desfavorables, amb una incidència ambiental més elevada i no permet mantenir l’actual carretera per al trànsit de tractors i altres usos de tipus local.

Les principals estructures corresponen a l’ampliació de les existents en el tram inicial i a estructures de nova construcció o de reposició de les existents a la resta. En conjunt, s’ha previst la construcció de 14 ponts o passos superiors. La longitud total dels ponts serà de 1.026 metres i destaca el pont de l’enllaç sobre l’autopista C-32, que tindrà 215 metres de longitud.

Ø Canyelles – Vilafranca del Penedès (5,5 km): Correspon al desdoblament de l’actual C-15, amb característiques d’autovia, entre la connexió amb la C-15b (carretera de Sant Pere de Ribes) i l’enllaç amb l’AP-7, a Vilafranca. Es preveu la formació de tres enllaços: un semienllaç amb la carretera BV-2443 (al castell d’Olèrdola), un altre semienllaç, connectat amb l’anterior, que constitueix l’accés a Sant Miquel d’Olèrdola, i un altre enllaç complet per accedir a Moja i també a Sant Miquel d’Olèrdola.

Es preveu la construcció de 7 ponts o viaductes, el major dels quals té 42 metres i correspon a la connexió amb la BV-2443. També es preveu la construcció de dos túnels: el primer túnel, té una longitud de 120 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola. El segon túnel, de 142 metres, se situa al terme d’Olèrdola a la zona on ja existeix un túnel per a la carretera actual.

Aquest tram ja ha passat el tràmit d’informació pública i declaració d’impacte ambiental.

Ø Variant de Vilafranca del Penedès (5,7 km): Aquesta variant té característiques d’autovia en la primera meitat, fins a l’enllaç amb l’N-340. El traçat discorre en gran part paral·lel i aprofitant el corredor de pas de l’autopista AP-7. A partir d’aquest punt, la via té una calçada amb un carril per sentit de la circulació. El segon tram conclou en una àrea propera al nucli de la Granada.

Els enllaços previstos són tots a diferents nivell i són el de Vilafranca-centre, l’enllaç amb l’N-340, l’enllaç amb l’AP-7 (que completa l’enllaç existent), i l’enllaç amb la C-243 (carretera de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia).

El projecte inlcou la construcció de 4 passos superiors o ponts i 11 passos inferiors. Entre els ponts, destaca el que es construirà sobre la línia de RENFE-TGV de 65 metres de longitud.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.