FLASH
31-05-2006 23:07
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
LEix Diagonal recorre un itinerari sud-nord que uneix les poblacions de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa, amb una longitud total de 68,3 quilòmetres. Actualment, està en servei el 48% daquest eix; en concret, dos trams: un correspon a la carretera entre Puigdàlber i Igualada construïda entre els anys 1994 i 2003 i laltre, correspon al tram de nova carretera entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola, conclòs a finals de lany passat.
Avui, el DOGC publica lanunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública lestudi de viabilitat per tal de dur a terme les obres que completaran aquest eix: la construcció de 35,6 quilòmetres de nova carretera, dels quals 15,8 tindran les característiques dautovia (entre Vilanova i la Geltrú i la connexió amb lN-340 a Vilafranca del Penedès). Aquestes obres suposaran una inversió de 256 MEUR i es finançaran mitjançant el sistema de concessió dobra pública.
Així, lestudi que ara inicia el procés dinformació pública inclou els següents documents :
-Anàlisi de la viabilitat econòmico-financera on es considera la idoneïtat de la concessió dobra pública, es justifica la necessitat del projecte i es determina el seu interès socio-econòmic.
-Estudi de mobilitat, amb la previsió de la demanda dús així com de limpacte de lEix Diagonal sobre la mobilitat, les infraestructures i serveis de transport del seu entorn i la gestió sostenible de la nova mobilitat.
-Estudis informatius i estudis dimpacte ambiental de tres trams, que estaven pendents de tramitació: Vilanova i la Geltrú Canyelles, variant de Vilafranca del Penedès i Sant Salvador de Guardiola Manresa.
Al llarg de lEix Diagonal, es poden distingir tres trams, un dels quals afecta directament la comarca del Garraf.
Vilanova i la Geltrú Puigdàlber
Ø Vilanova i la Geltrú Canyelles (7,5 quilòmetres): Correspon a la nova autovia substitutòria de lactual C-15.
Un primer tram té caracterísitiques urbanes, ja que discorre per una zona de polígons industrials dels afores de Vilanova i la Geltrú, entre lenllaç amb la variant de Vilanova i la Geltrú i lenllaç amb lautopista C-32. En aquest tram, la carretera actual es desdobla, es manté la rotonda inicial existent i es construeix una de nova fora del tronc central.
A continuació, segons lalternativa considerada com a més idònia, el traçat se separa de lactual C-15 i passa a seguir lautopista C-32 cap a Sant Pere de Ribes. Al llarg dun quilòmetre es formen calçades laterals i es preveu un enllaç amb la C-32 i lantiga C-15 i un enllaç final a la C-32, a la zona del Montgròs.
A poca distància daquest enllaç, sinicia el túnel del Montgròs, de 1.500 metres de longitud, per tal devitar lafectació en aquesta zona protegida pel Pla dEspais dInterès Natural. Després del túnel, lautovia continua fins al nord-est de Canyelles, a lenllaç amb la C-15b.
Cal indicar que dins de lestudi es considera una altra alternativa que segueix en tot el seu recorregut el corredor de pas de lactual C-15, però aquesta alternativa presenta unes condicions de traçat més desfavorables, amb una incidència ambiental més elevada i no permet mantenir lactual carretera per al trànsit de tractors i altres usos de tipus local.
Les principals estructures corresponen a lampliació de les existents en el tram inicial i a estructures de nova construcció o de reposició de les existents a la resta. En conjunt, sha previst la construcció de 14 ponts o passos superiors. La longitud total dels ponts serà de 1.026 metres i destaca el pont de lenllaç sobre lautopista C-32, que tindrà 215 metres de longitud.
Ø Canyelles Vilafranca del Penedès (5,5 km): Correspon al desdoblament de lactual C-15, amb característiques dautovia, entre la connexió amb la C-15b (carretera de Sant Pere de Ribes) i lenllaç amb lAP-7, a Vilafranca. Es preveu la formació de tres enllaços: un semienllaç amb la carretera BV-2443 (al castell dOlèrdola), un altre semienllaç, connectat amb lanterior, que constitueix laccés a Sant Miquel dOlèrdola, i un altre enllaç complet per accedir a Moja i també a Sant Miquel dOlèrdola.
Es preveu la construcció de 7 ponts o viaductes, el major dels quals té 42 metres i correspon a la connexió amb la BV-2443. També es preveu la construcció de dos túnels: el primer túnel, té una longitud de 120 metres i se situa a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola. El segon túnel, de 142 metres, se situa al terme dOlèrdola a la zona on ja existeix un túnel per a la carretera actual.
Aquest tram ja ha passat el tràmit dinformació pública i declaració dimpacte ambiental.
Ø Variant de Vilafranca del Penedès (5,7 km): Aquesta variant té característiques dautovia en la primera meitat, fins a lenllaç amb lN-340. El traçat discorre en gran part paral·lel i aprofitant el corredor de pas de lautopista AP-7. A partir daquest punt, la via té una calçada amb un carril per sentit de la circulació. El segon tram conclou en una àrea propera al nucli de la Granada.
Els enllaços previstos són tots a diferents nivell i són el de Vilafranca-centre, lenllaç amb lN-340, lenllaç amb lAP-7 (que completa lenllaç existent), i lenllaç amb la C-243 (carretera de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní dAnoia).
El projecte inlcou la construcció de 4 passos superiors o ponts i 11 passos inferiors. Entre els ponts, destaca el que es construirà sobre la línia de RENFE-TGV de 65 metres de longitud.
PUBLICITAT
PUBLICITAT