30-03-2007 21:18
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Per aquest motiu, responsables de la companyia van interposar una denúncia a la Guàrdia Civil de Vilanova i la Geltrú davant unes proves que apunten clarament a un sabotatge, segons fonts de Renfe.
Els fets van succeir a les vuit i vint-i-dos minuts de la tarda de dijous en el trajecte comprès entre la capital del Garraf i Sitges. Una senyal ferroviària arrencada del seu pal de subjecció i situada damunt la via va provocar el trencament del sistema de frens i dels tubs generals dun tren de rodalies. El comboi va quedar aturat a dos quilòmetres de lestació de Sitges, motiu pel qual els usuaris van haver desperar durant 40 minuts larribada dun nou tren per poder continuar el trajecte. El transbordament es va haver de fer enmig de les vies mentre el tren avariat era traslladat directament a lestació de Sitges. La normalitat a la línia no es va recuperar fins a tres quarts de deu del vespre, és a dir, una hora i mitja després de lincident. En tot aquest temps els trens de mitja i llarga distància van haver de ser desviats per la línia de Vilafranca del Penedès. La resta del servei de rodalies de la línia C2 va patir retards duns 25 minuts.
Aquest suposat acte de sabotatge safegeix a la llarga llista dincidents de Renfe que afecta amb especial intensitat els usuaris de les comarques del Garraf i Baix Llobregat. Les principals causes apunten a les obres del TGV, incidents puntuals i, també, a algun sabotatge. I és que els responsables de Renfe asseguren que no és la primera vegada que la línia de rodalies pateix un acte daquestes característiques. És el cas, per exemple, de lincendi que es va produir entre les estacions de Sants i plaça de Catalunya el passat 1 de març i que va provocar retards de fins a sis hores. Les primeres hipòtesis no descartaven que el foc hagués estat intencionat, ja que es va localitzar una ampolla de líquid inflamable, que va ser analitzada pels Mossos dEsquadra, així com unes fustes cremades. Les investigacions treballaven amb la hipòtesi poc probable que algun usuari fos el causant del foc i sapuntava a un empleat de Renfe, Adif o duna tercera empresa relacionada amb les obres de lestació de Sants com el possible autor de lincendi.
PUBLICITAT
PUBLICITAT