Vegueria del Penedès

SANT PERE DE RIBES

Torna l'agromercat a Ribes


VD

16-10-2007 22:28

Hi participen més d’una vintena de parades de productes artesans

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Formatges, iogurts, vins, cerveses, mel, herbes, melmelades, conserves, pa, pastes, dolços, carns i embotits són molts dels productes artesans que es podran tastar i comprar entre les més de vint parades que s’instal·laran. L’horari de la mostra serà d’11 a 14 hores i de 17 a 20 hores.

Paral·lelament a l’activitat comercial, cal destacar que aquest any el programa d’activitats s’ha vist lleugerament incrementat amb propostes per a totes les edats. Així està previst que durant tot el cap de setmana s’organitzin activitats complementaries com la possibilitat de fer un passeig amb ponis, actuacions dels balls populars, espectacles infantils, narracions gastronòmiques i una ruta guiada per conèixer els llegat dels americanos. No obstant, l’eix principal és la comercialització de productes de les nostres terres.

Per la regidora de Promoció Econòmica, Gemma Gallego, “l’Agromercat és una molt bona oportunitat per potenciar la comercialització dels productes locals de qualitat, fer-ne difusió, donar a conèixer la cultura popular, tradicional i gastronòmica i promoure les relacions entre els productors. El que es vol aconseguir amb aquesta mena d’accions és que els productors locals tinguin la oportunitat d’explicar com elaboren els seus productes autòctons, que per les seves pròpies característiques ja tenen un valor afegit, i a la vegada facilitar la venda directa sense intermediaris”.

Des de la seva posada en marxa, els Agromercats es volen consolidar com una xarxa de comercialització estable entre petits i mitjans municipis de la província de Barcelona per a la dinamització econòmica territorial i de suport a la comercialització de petits productors i transformadors agroalimentaris de les comarques que en formen part, tot establint un nou canal de comercialització de proximitat, de venda directa al consumidor.

Aquesta iniciativa d’Agromercat, és possible gràcies a la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat, de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, de l’Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Barcelona i dels Consells Comarcals i municipis que hi participen.

La pròxima edició se celebrarà el dies 24 i 25 de novembre d’aquest any al Vallès Occidental.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.