PUBLICITAT
SANT PERE DE RIBES
14-05-2008 15:24
En conseqüència, els regidors de CiU-ViA no vam voler donar suport al redactat aprovat per UM9, PSC i ICV-EUA. Precisament perquè pensem que un Pla d’aquest tipus pot ser una eina útil, de cap manera podíem votar una proposta aliena als problemes de les persones joves i amb tres greus mancances: un insuficient procés de participació, l’excessiu intervencionisme de l’administració i la precipitació amb què s’ha elaborat per poder entrar en una convocatòria de subvencions.
Els inicis
Tot i la importància d’aquesta eina política, el Pla de Joventut de Sant Pere de Ribes ha estat objecte d’un tractament precipitat des del primer dia. Així, el primer esborrany de document va ser presentat a aprovació al mes de març. El Ple va sol·licitar que s’ajornés l’aprovació per poder-hi treballar a fons. De seguida hi vam detectar els problemes que ens han portat a l’abstenció i, a més, una quantitat ingent d’errors materials que posaven en qüestió tot el procés tècnic que havia portat a la seva elaboració.
Les nostres aportacions
Gràcies a l’ajornament, CiU-VIA va poder treballar, analitzar i debatre el contingut del Pla. Vam redactar un conjunt de propostes i canvis com una nova redacció dels objectius, la incorporació d’elements que no es tenien en compte, canvis en la diagnosi qualitativa i quantitativa i finalment valoracions i suggeriments a les fitxes d’activitats per a joves. De tot aquest conjunt de propostes, se’n van incloure al document una part, fet que vam valorar positivament.
El perquè de la nostra abstenció
En arribar al Ple d’aprovació, vam valorar el document: certament s’hi havien introduït millores, però el document mantenia encara alguns dels greus problemes que CiU-ViA havia assenyalat des del primer moment:
En el desenvolupament i la redacció del Pla no hi ha hagut una àmplia participació dels col·lectius més importants que treballen amb joves, com poden ser les entitats esportives, les entitats culturals i els diferents centres educatius del municipi. És cert, que es van realitzar 2 tallers de participació i 13 trucades fent una enquesta, però al nostre entendre no són suficients. Per tant, poca participació en l’elaboració del Pla.
En les fitxes de les accions es mostra un alt intervencionisme per part de l’administració, ja sigui local, comarcal o provincial.
El Pla s’hauria d’haver fet i presentat amb la voluntat de tirar endavant objectius i accions pels joves del nostre municipi. En canvi, trobem que es va fer només pensant en l’obligatorietat de tenir un pla per poder demanar subvenció de Joventut.
Per tot això, considerem que no és un Pla fet a mida pel nostre municipi, que s’ha fet amb l’objectiu de poder demanar una subvenció i que continuem sense tenir una política clara de joventut.
Posicionament futur
Des de CiU-VIA creiem que és vital i necessari tenir un Pla de Joventut, però ben elaborat, sense presses, amb més explicacions, que no contingui defectes ni mancances des del seu inici, i amb una àmplia participació, consens i debat de la gent jove i dels agents socials que treballen amb el jovent.
Ara, a partir del Pla Local 2008-2011 aprovat, cal que hi continuem treballant-hi, cal que segueixi obert en tot moment per fer-hi els canvis, aportacions i modificacions que siguin necessaris, i que el govern municipal ens informi amb temps de tots els temes relatius a joventut.
Pensem, en definitiva, que aquest Pla ha de ser només un punt de partida que a partir d’avui mateix cal millorar.
Núria Mestre i Casas, regidora de CiU-ViA
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT