Vegueria del Penedès

SITGES

El ple ret un emotiu comiat a la regidora Vinyet Rosés


VD

04-06-2008 21:09

La sesssió dóna llum verda a diversos ajuts i subvencions socials.

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Ple va aprovar el Pla de Millora Urbana de la Granja Est formulat per la Junta de Compensació de la Granja Est i que preveu l'aprofitament d'un solar llindant amb la carretera de Vilanova i que serà destinat a habitatges. La clau urbanística d'aquests terrenys permet una densitat d'habitatges de 48 per hectàrea i encara està per definir si seran plurifamiliars o unifamiliars, de planta baixa més dues, en qualsevol cas. Els treballs, a més, inclou la cessió per a vials públics a tocar dels carrers València i Roig i Raventós i per a zona verda.

En matèria de Medi Ambient, el Ple va aprovar la sol·licitud d'ajut econòmic de l'Associació de Defensa Forestal ADF-Sitges per al desenvolupament del Pla de Prevenció d'Incendis Forestals per la quantitat de 5.000 euros i l'aprovació del Pla de Prevenció d'Incendis Forestals a les urbanitzacions Quint-Mar, La Llevantina, Montgavina, Rat Penat i Garraf II, redactat per l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona.

De entre les aprovacions de caràcter cultural, s'ha aprovat una aportació de 2.500 euros per donar suport econòmic a Acció Cultural del País Valencià, per fer front a la sanció de imposada per la Generalitat Valenciana per les seves emissions de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, i atès que l'entitat es va adreçar a l'Ajuntament.

L'Ajuntament va aprovar destinar una aportació al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament de 5.000,00 d'euros per fer front al drama humanitàri que viu el poble de Myanmar, antiga Birmània, arran dels efectes del cicló Nyarga i que ha afectat a moltes regions del país i que podria haver causat unes 22.500 víctimes mortals, unes 41.000 persones desaparegudes i un milió de persones que haurien perdut la seva llar. També, es va aprovar expressar el rebuig de la corporació a la Junta Militar que governa a Myanmar, pels obstacles que ha posat en la posada en marxa del dispositiu de cooperació internacional, segons les informacions que arriben d'aquell país.

En matèria de serveis a les persones, l'Ajuntament va aprovar un conveni de col·laboració amb l'Entitat Tutelar del Garraf Fundació Privada per tirar endavant dos objectius principalment; defensar els drets i els interessos de les persones tutelades, ajudant a les famílies a escollir els mitjans que garanteixin el seu futur i fomentar i realitzar accions encaminades a la integració i normalització de les mateixes persones.

Un altre ajut, en aquesta ocasió per a l'Hospital Sant Joan Baptista, amb l'objecte d'establir els acords relatius a serveis destinats a la població de Sitges; el Programa Respir i estada d'urgència social i el Programa de menjador social. El primer vol donar una sortida a les famílies que han de compartir la feina habitual amb la cura de les seves persones grans i moltes vegades dels seus nets, a vegades per causes de separació o problemes no resolts i consistirà en disposar una habitació per aquest ús en l'interior de l'hospital. El segon, vol ampliar el servei que ja ofereix l'hospital donant entrada a les necessitats dels serveis socials de l'Ajuntament, com ara oferir, en casos de necessitat, sopars a domicili o donar un entrepà als passavolants.

En matèria econòmica, el Ple va aprovar la modificació d'algunes ordenances fiscals, va aprovar inicialment modificacions de crèdit, va aprovar la modificació del Programa d'Inversions per a l'exercici 2008 i va aprovar una subvenció concedida per la Diputació de Barcelona d'import 127.114,22€, a l'objecte de subsidiar el tipus d'interès del préstec sol·licitat al Programa de Crèdit Local de la Diputació de Barcelona, va aprovar el préstec d'import 1.098.000 euros pel finançament de projectes d'inversions previstos en el Pressupost de 2008, amb Caixa Catalunya i va aprovar també un prèstec per import de 3.500.000 euros amb Deixa Sabadell, S.A.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.