DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

SITGES

Es crea una comissió específica de seguiment de l'estudi del soterrament del tren


VD

08-04-2009 22:22

El Ple de dilluns aprova la creació d'una comissió composada per representants de tots els grups i alguns col·lectius.

El pas lògic doncs ha estat ara la creació d'aquesta comissió que estarà formada per un regidor de cada grup municipal, els directors de l'àrea de Territori i de l'Agència de Disseny i Desenvolupament de Sitges i un representant de la Plataforma pel soterrament, un del Gremi d'Hostaleria de Sitges i un de la Fundació Metròpoli. A més, es preveu una fase de participació ciutadana.

L'Ajuntament de Sitges, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment van subscriure l'any passat un protocol per a l'estudi de la integració urbana del ferrocarril al seu pas pel municipi de Sitges amb els objectius d'integrar la línia del ferrocarril, minimitzant l'efecte barrera del traçat actual, de millorar el medi ambient urbà i l'accessibilitat al servei ferroviari dels habitants de Sitges.


Un altre projecte, el del Tren Orbital, connectaria Sitges amb la resta de la comarca

Recentment, la Generalitat de Catalunya ha anunciat un altre projecte de connexió ferroviària, el Tren Orbital, una xarxa que connectaria Mataró amb Vilanova per l'interior i que podria connectar Sitges amb Sant Pere de Ribes i Vilafranca, afavorint la connectivitat comarcal.

Segons Baijet, els que es presenta ara és la possibilitat de sumar esforços entre administracions per obtenir un bon traçat per a Sitges, integrant o soterrant la línia que travessa Sitges i connectant la vila amb altres municipis a través de l'Orbital. El resultat d'aquests esforços passen per tenir dues línies o intentar de sumar-les en alguns punts del traçat. Els beneficis de connectar la vila són dos, segons l'alcalde; una major competitivitat, resultat de facilitar els intercanvis comercials entre pobles veïns, i un major desplaçament, permetent la mobilitat de les persones cap a Vilafranca, a més de Barcelona.

L'alcalde ha manifestat que en altres temps, els ajuntaments no va tenir detectar l'actual pressió de població, resultant de l'obertura dels túnels del Garraf i la pujada de la construcció. Tancar-se és perdre oportunitats i connectivitat significa guanyar oportunitats, va dir Baijet. L'alcalde va recordar davant els mitjans els estudis previs elaborats, d'ISOCARP i de Barcelona Regional, alguns dels quals contenien esborranys i dibuixos.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.