PUBLICITAT
COMARCA
25-05-2009 22:07
Aquest migdia s’ha obert la IV Setmana de la Prevenció a la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú, amb la presència del segon tinent d’alcalde de la ciutat i regidor de Desenvolupament Local, Tomàs Álvaro, i del regidor de Projectes Urbanístics, Paisatge i Habitatge, Xavier Oller. Tomàs Álvaro ha ratificat el compromís de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú amb l’organització de la Setmana de la Prevenció i amb la cultura preventiva. El regidor vilanoví ha explicat que Vilanova i la Geltrú és dels pocs municipis que té un tècnic exclusivament dedicat al seguiment de la seguretat en les obres que s’estan realitzant als carrers en el marc del FEIL. “Hem de ser molt curosos i seriosos en totes aquestes obres que s’estan fent, no només per evitar accidents laborals, sinó també de la ciutadania que passa per aquests carrers”, ha afirmat.
En l’obertura de la IV Setmana de la Prevenció s’han destacat els avenços que està fent la cultura preventiva en la societat. Segons ha afirmat el president del Gremi de Constructors del Garraf, en els darrers deu anys la sinistralitat en el seu sector s’ha reduït a la meitat: el 1998, van morir a tot l’Estat 28 de cada 100.000 treballadors de la construcció, mentre que el 2008 en van ser 13 de cada 100.000. Segons els organitzadors de les jornades, això confirma els bons resultats de les polítiques de prevenció, tot i que cal continuar-hi treballant.
Activitats de la setmana
A la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer s’ha inaugurat l’exposició fotogràfica “La prevenció, un valor segur”, en què es fa visible la diversitat de riscos existents en cinc sectors professionals: l’agricultura, la construcció, el metall, la pesca i l’hoteleria. L’exposició pertany a la Subdirecció General de Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i es pot veure fins al 3 de juny.
Vilanova i la Geltrú acull una altra activitat en la IV Setmana de la Prevenció. Dijous, 28 de maig, el Gremi de Constructors organitza les ponències “La prevenció i la crisi” i “La situació econòmica actual: anàlisi i expectatives”. Tindran lloc a la tarda, a partir de les 16 h, a Neàpolis. D’altra banda, el dimecres 27 de maig a Cubelles el cap de la Policia Local oferirà una xerrada sobre la seguretat ciutadana aplicada a la prevenció. El mateix dia a Sant Pere de Ribes hi haurà la ponència “La prevenció a la vida diària”, a càrrec de la directora del Centre de dia Masbau, Mª Isabel Masip. Aquesta activitat es repetirà divendres 29 de maig a les Roquetes.
Dijous 28 de maig es tractarà la prevenció al bosc, amb la xerrada “Prevenció d’incendis forestals”. Serà a càrrec d’una tècnic forestal de la Federació d’ADF del Penedès-Garraf a Olivella. També dijous, però a Sitges, el primer tinent d’alcalde del municipi, Armand Paco, parlarà de les actuacions de l’administració local en municipis turístics de costa per promoure la prevenció i la seguretat a les platges. Finalment, divendres 29 de maig a Canyelles hi haurà la xerrada “La seguretat als fogons”, a càrrec d’una nutricionista de la Universitat Blanquerna.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT