MÚSICA
15-07-2009 20:33
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’Espai Liceu va acollir el passat 9 de juliol la presentació de la primera edició del Festival de Música de Cubelles, que tindrà lloc entre els dies 17 i 24 de juliol. Maria Lluïsa Romero, Alcaldessa de Cubelles; Edmon Colomer, director artístic del Festival; Prude Carrasco, regidora de Promoció Cultural; i el compositor i pianista Albert Guinovart, que obrirà el cicle de concerts, van ser els encarregats de presentar el programa que ha de convertir la vila en un referent de la música.
El Festival de Música de Cubelles és una combinació de tallers, especialment dirigits a nens i nens, i concerts que alternaran espais oberts (plaça de la Vila) amb d’altres tancats (església Santa Maria) i que comptaran amb alguns dels millors docents i grups del país. Edmon Colomer, director artístic del festival i responsable de la Daejeon Philharmonic Orchestra, ha explicat que el de Cubelles “és un festival pensat per a la gent que no té el costum d’anar a concerts, que ha tingut poques ocasions de gaudir de la música a casa seva”. Per la seva banda, el reconegut pianista Albert Guinovart, que serà l’encarregat d’obrir el cicle de concerts el 17 de juliol amb l’orquestra simfònica Òscar Esplá d’Alacant, va elogiar la proposta perquè és “un exemple a seguir, un festival molt valent i inèdit per la seva vocació pedagògica, que costa trobar en altres festivals, i per la implicació de la gent del poble i la comarca, que no passa sovint”. Precisament, Colomer ha destacat que la inscripció als tallers, obertes fins el 17 de juliol, estan funcionant molt bé i, a hores d’ara, només queden places en un d’ells.
Per la seva banda, Maria Lluïsa Romero va explicar que l’origen del festival neix en “la voluntat de buscar alguna activitat que lligués amb el nostre Charlie Rivel”. I dins del món del circ la música té un paper rellevant. No en va “al circ hi ha grans músics”, explica Romero, que afegeix que “volíem que el festival fos quelcom que quedés a Cubelles i es convertís en un referent de la música”. Així mateix, per garantir l’èxit l’Alcaldessa recorda que la presència a Cubelles del Taller de Música Pizzicato, “una entitat capaç de mobilitzar durant tot l’any a més de 200 alumnes, i que garanteixen la continuïtat del festival”.
El Festival de Música 2009 començarà el 17 de juliol, amb el concert inaugural a càrrec de l’Orquestra Simfònica Oscar Esplá del Conservatori d’Alacant, amb Albert Guinovart com a solista i Edmon Colomer a la direcció. El concert, que tindrà lloc a les 22 hores a l’Església Santa Maria de Cubelles, porta per títol Què és una orquestra simfònica?. El programa contempla set concerts i tres activitats culturals, que culminaran el 24 de juliol a les 20 h. a l’església.
Entre els membres del comitè d’honor hi figuren, a més de Romero i Carrasco, l’ex alcalde vilanoví Jaume Casanovas; el president de l’Associació Musical Eduard Toldrà, Jaume Aguiló; el director general del Gran Teatre del Liceu, Joan Francesc Marco; Josep Colomer; i mossèn Joaquim Lluís, rector de la Parròquia de Santa Maria de Cubelles. A més, el certamen també compta amb un comitè artístic en el que destaquen directors i músics com Edmon Colomer, Josep Prats, Eulàlia Casso, Anna Aguado, Laia Pedrerol, Guida Sellarès i Feliu Ribera.
PUBLICITAT
PUBLICITAT