PUBLICITAT
COMARCA
19-11-2009 12:49
Castells ha manifestat com a prioritat “reforçar en aquest context, la cohesió social, combatre la crisi i els seus efectes i induir l’economia cap a superar la recessió”. Castells també ha manifestat la voluntat d’abordar una reforma de l’impost de successions i donacions que caldria focalitzar en aquells patrimonis alts i amb poca incidència en les herències de pares a fills/es i entre cònjuges.
En aquest marc, el projecte de Pressupost de la Generalitat per al 2010, destina una inversió total de 5.186.196.46M€ per a la comarca del Garraf, una quantitat que en gran part anirà destinada a projectes d’equipaments educatius. La Diputada del PSC Mila Arcarons, aprofitant aquesta presentació ha recordat també que a part “hi ha altres mecanismes de gestió econòmica que no
són directament el Pressupost i a on s’hi contemplen inversions per al Garraf”.
Un cop valorats aquests altres instruments pressupostaris, des del PSC del Garraf es vol recordar les inversions del Govern de la Generalitat a la comarca a través d’equipaments educatius, de salut o infraestructures, com ara l’obra de la nova autovia entre Vilanova i Vilafranca, valorada en uns 100M€ que es finança en períodes plurianuals.
L’IES de Vilanova i la Geltrú (Baix-a-Mar), amb un pressupost aproximat d’uns 6.300.000M€, a través d’un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. L’IES de Sant Pere de Ribes (IES Montgrós), amb un pressupost d’obra de 4.385.688,74M€ sense comptar la redacció del projecte i la direcció facultativa (uns 300.000 €), per part de l’empresa pública de la Generalitat GISA que va publicar la seva licitació el passat divendres a la seva pàgina web. El CEIP Agnès de Sitges, amb un cost aproximat de 5.472.713,25M€, s’està tramitant a traves de l’ICF (Institut Català de Finances).
En relació al Pavelló de Canyelles, aquest forma part d’un paquet de projectes que vinculen espai educatiu i espai esportiu i que entenen la pràctica esportiva i les instal·lacions esportives/educatives com una globalitat. Aquests projectes han merescut, en algunes ciutats de Catalunya el treball coordinat i en xarxa de dues Conselleries del Govern de la Generalitat de Catalunya (Vicepresidència, a través de la Secretaria General de l’Esport i la Conselleria d’Educació) i els Ajuntaments.
En aquest cas estaríem parlant d’un tipus de “projecte tipus i marc” que l’Ajuntament de Canyelles ha d’acabar de valorar si encaixa amb les seves estratègies de futur. En aquest cas parlem d’una quantitat de 1.950.000M€.
En l’àmbit de la salut, també parlem de la construcció del CAP de Ribes amb una partida pressupostària aproximada de 2.500.000M€, planificant-se en el marc de la Regió Sanitària. A través d’altres organismes i instruments, es continua apostant per la millora dels equipaments al Garraf. S’afegeixen, doncs, aproximadament 19.608.401,99M€ a la quantitat del pressupost d’inversions pel 2010, conformant una inversió aproximada d’uns 25.000.000M€ al llarg del proper any i del 2011 (atès que algunes són actuacions plurianuals) al Garraf. Ja sigui a través del Pressupost de la Generalitat o d’altres instruments o organismes, la Generalitat inverteix al Garraf en equipaments necessaris per a la ciutadania i al costat i amb la col·laboració dels municipis.
Els i les socialistes considerem que és millor parlar de projectes a realitzar o en fase d'execució a la comarca, i no només d'imports consignats en els pressupostos anuals ja que hi ha d’altres maneres i mecanismes d’execució i finançament. En aquest sentit per fer-se una idea més ajustada de la inversió, caldria valorar la història dels darrers anys i analitzar què ha succeït a la comarca, analitzant els pressupostos amb perspectiva d’anys i de futur per evidenciar terminis factibles de maduració, execució i pagament d'una inversió.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT