PUBLICITAT
SANT PERE DE RIBES
20-05-2010 23:02
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) està ubicat provisionalment al carrer Antoni Gaudí, 9 i atén de 10 a 13 h. Les dones interessades han de concertar una cita trucant al telèfon: 938109268. Els SIAD ofereixen informació, orientació i assessorament en tots aquells aspectes relacionats amb la vida de les dones: àmbit laboral, social, personal, familiar i altres. També incrementen l’eficàcia en l’actuació envers la sensibilització social, la prevenció i la detecció de les situacions de violència masclista.
L’objectiu de l’ICD, òrgan adscrit al Departament d’Acció Social i Ciutadania, amb la signatura dels contractes programa és enfortir les polítiques locals de suport a les dones i promoure la consolidació i/o creació d’espais de referència que atenguin les seves necessitats. El nou marc de col·laboració i coordinació respon a criteris d’equilibri territorial i universalitza l’accés a aquests serveis.
L’Institut Català de les Dones distribueix entre els ens locals un fons econòmic de 4.234.698€ per als anys 2009 i 2010 per desenvolupar els Serveis d’Informació i Atenció a les Dones i millorar l’atenció a les dones a través d’aquests centres.
L’ICD ja va signar l’any passat acords per reforçar el funcionament de 82 d’aquests serveis i millorar i apropar l’atenció a les dones en tot el territori de Catalunya. Enguany té previst signar-ne 20 més, entre els quals es troba Sant Pere de Ribes.
Els nous serveis suposaran el desplegament del 100% de la Xarxa d’Atenció a Especialitzada prevista en la Llei del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
L’ICD assessora i dóna suport econòmic als projectes dels ens locals des de l’any 2005, quan es va crear una convocatòria de subvencions específica.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT