PUBLICITAT
SITGES
27-05-2010 23:18
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
A partir d’avui, 1.500 persones podran pagar amb el mòbil, a 500 establiments de Sitges. Aquesta innovadora experiència, denominada “Mobile Shopping. Sitges 2010”, és la primera que es realitza a nivell europeu en un escenari real i amb un volum de participants tan elevat. La prova pilot, que compta amb la col•laboració de Samsung i l’Ajuntament de Sitges, té com a objectiu fomentar i desenvolupar les compres amb telèfon mòbil i validar el model per a una implantació posterior a altres escenaris i validar el model per a una implantació posterior a altres escenaris i sectors, com ara el transport públic, identificació i accés a instal•lacions, etc.
Per realitzar la compra, l’usuari només haurà d’aproximar el mòbil al terminal de punt de venta (TPV) després de què el comerciant hagi introduït l’import de la compra. Uns indicadors senyalaran que la lectura ha estat correcta i el visor del terminal reflectirà que l’operació ha estat acceptada. La tecnologia (Near Field Communication) permet rapidesa en la transacció, facilitat en l’ús i comoditat pel comerciant i l’usuari. Els establiments de Sitges que col•laboren amb la iniciativa estan identificats amb un distintiu visible de “Mobile Shopping. Sitges 2010".
Sitges és l’escenari ideal d’aquesta prova pilot per les seves característiques: té una població de 30.000 habitants, una important activitat comercial i és coneguda internacionalment. L’objectiu d’aquesta experiència és fomentar i desenvolupar les compres amb mòbil, analitzar i determinar quina és la millor experiència d’usuari i validar el model de servei amb l’objectiu d’estudiar una futura implantació de les compres per mòbil a tota Espanya.
Les persones seleccionades per participar en aquesta prova pilot pertanyen a tots els segments de la població i reuneixen tres requisits: són clients de “la Caixa”, disposen d’una línia de telèfon mòbil Movistar i d’una targeta Visa.
Durant les últimes setmanes, l’equip de treball ha desenvolupat una campanya de formació i entrega de les terminals dotades amb tecnologia NFC o de proximitat als usuaris i dels terminals punt de venta contactless als comerços.
Innovació a mitjans de pagament
“la Caixa”, presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Maria Nin, es converteix en la primera entitat financera que posa en marxa un sistema de pagament per mòbil en un escenari a gran escala com és Sitges. D’altra banda, “la Caixa” és l’entitat emissora d’una targeta VISA que està col•locada a la SIM del mòbil dels participants i que oferirà els mateixos serveis que el client ja té amb les seves targetes actuals. L’entitat continua la seva aposta per la innovació i la recerca de noves iniciatives per millorar el servei als seus clients i desenvolupar noves tecnologies aplicades al sector financer.
Actualment, “la Caixa” és la primera entitat financera en serveis globals de mobilitat. L’I+D ha convertit a l’entitat en líder del sector de la banca pel mòbil, amb la quota més elevada que una entitat financera té al món, més de 1,6 milions d’usuaris. Segons les dades de Nielsen, el 52% dels clients que operen amb una entitat financera pel mòbil a Espanya ho fan amb “la Caixa”. L’entitat, que té una posició de lideratge internacional en investigació de noves tecnologies, presideix el grup de treball internacional sobre pagaments amb tecnologia NFC creat pel Mobey Forum, organisme que agrupa a operadores, entitats financeres i fabricants de mòbils.
Per la seva part, Telefónica ha desenvolupat la cartera MoviStar que permet a l’usuari gestionar totes les seves targetes al mòbil i seleccionar la seva targeta bancària a l’hora de realitzar la compra. Telefónica també proveeix la plataforma NFC amb capacitats per a la gestió del cicle de vida de les targetes (emissió, activació, utilització i anul•lació) de manera remota i en temps real utilitzant tecnologia OTA (Over-The-Air). Aquesta tecnologia ha estat desenvolupada per a poder desplegar-se de manera homogènia en tots els mercats en els que opera Telefónica.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT