DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

SANT PERE DE RIBES

Ja es pot tenir informació a temps real de malalts crònics


VD

06-06-2010 20:06

El Consorci Sanitari del Garraf ha presentat el projecte europeu eCaalyx a la Fira Avante

El Consorci Sanitari del Garraf ha presentat el projecte europeu eCaalyx a la Fira Avante d’innovació per a l’autonomia personal i la qualitat de vida que ha tingut lloc a Barcelona del 2-4 de juny.

eCaaly és una plataforma multicanal de telemedicina assistencial que integra la recollida de dades sanitàries de persones per mitjà de diferents dispositius, ja sigui des d’enquestes telefòniques fins a instruments més complexos com una samarreta intel·ligent dotada de sensors biomètrics que controlen les constants vitals i que pot generar alertes al mòbil en cas que sigui necessari que el pacient acudeixi al metge o es prengui una medicació determinada.

La plataforma permet compartir informació entre el malalt, els seus cuidadors i el professional assistencial. El gran avantatge que presenta aquesta plataforma és la gran flexibilitat i adaptabilitat a les diferents situacions de malaltia de la persona. A més a més, s’erigeix com una via més d’accés als serveis de salut que evita els desplaçaments del pacient a la consulta, tot mantenint el control i seguiment dels pacients.

L’objectiu del projecte eCaalyx és controlar i tractar els pacients des del seu propi entorn quotidià mitjançant la monitorització, de manera que diferents professionals mèdics de diversos àmbits poden assistir el mateix pacient. L’augment de l’envelliment de la població als països occidentals i el creixement de les malalties cròniques més freqüents fan que sigui necessari crear nous models d’assistència basats en les noves tecnologies com ara la teleassistència que permetin que aquestes persones puguin viure de manera autònoma i amb una bona qualitat de vida.

El saló reuneix a gran diversitat d’empreses que treballen per a la millora de les condicions de vida de persones amb dependència i el CSG ha aprofitat l’ocasió per presentar alguns dels projectes d’investigació en els que hi treballa conjuntament amb altres entitats com ara la Fundació Hospital Comarcal Sant Antoni Abat, la UPC, el CetPd, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i el Consorci de Serveis a les Persones de Vilanova i la Geltrú i Handycat, entre altres.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.