DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

SANT PERE DE RIBES

El carril bici entre Ribes i Puigmoltó pren forma


VD

05-08-2010 22:11

Les obres finalitzaran al novembre

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El nou carril bici entre Ribes i Puigmoltó, les obres del qual es van iniciar a mitjans de juliol, comença a agafar forma, donat que durant aquestes primeres setmanes ja s’han fet els moviments de terres i enderrocs i l’esplanada del traçat.

L’actuació que s’està duent a terme correspon a la primera fase del projecte d’itinerari de vianants i carril bici que l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes va encarregar a la Diputació de Barcelona i que ha d’acabar unint Ribes amb les Roquetes.

Aquest tram inicial, que estarà enllestit al novembre, té una longitud de gairebé un quilòmetre i una amplada de 5,5 metres. El seu cost és de 798.000 euros, està finançant pel Fons Estatal d’Ocupació i Sostenibilitat (FEOSL) i ha donat feina a una vintena de persones. La segona fase del projecte (que enllaçarà Puigmoltó amb la Rambla del Garraf) encara no té data de realització a l’espera de rebre alguna altra subvenció per poder-lo tirar endavant.

En la seva globalitat, el projecte del carril bici entre els dos principals nuclis de població respon a la voluntat de l’Equip de Govern de promoure la mobilitat sostenible tot potenciant noves xarxes de comunicacions i infrastructures i consolidant un trajecte d’unió que pugi satisfer les condicions d’itinerari adaptat per vianants i per ciclistes. Per això mateix, el projecte contempla una nova secció tipus de la carretera BV2113, al seu pas per l’Hospital Sant Camil, convertint-la en una secció molt més urbana.

En aquest sentit, es col·locaran diversos elements de mobiliari urbà com són papereres, bancs, arbres, enllumenat públic amb plaques solars i disposarà de proteccions tubulars d’acer galvanitzat al llarg del traçat. També s’instal·larà un semàfor, a l’alçada de l’entrada de Puigmoltó, per facilitar el creuament de vianants i ciclistes d’un costat a l’altra de la carretera, donat que en un futur la segona fase del carril bici tindrà continuïtat per la vessant oposada a l’actual.

D’altra banda, la construcció del 3er tram de la Rambla del Garraf que s’està fent ara fins a la rotonda dels Cards, donarà continuïtat al carril bici dels dos trams anteriors (des de l’entrada de les Roquetes fins a la rotonda de VAROSA). Així, i amb el nou carril bici Ribes - Puigmoltó, només restarà per fer el tros de connexió entre Puigmoltó i la rotonda de l’escola Bel-Air.

Descripció

Les obres de l’itinerari contemplen la definició d’un camí per a vianants, amb la execució d’un camí format per una superfície pavimentada de formigó raspallat i microaglomerat de color vermell per al carril bici.
Aquests treballs comporten l’execució d’un vial compost per dues parts, diferenciades pel tipus de pavimentació i separades entre elles amb una línia d’arbrat i enllumenat públic on alhora es disposaran els elements de mobiliari urbà.

La longitud total de l’itinerari es de 850 metres lineals.

El tractament del projecte ha tingut en compte els següents objectius:

S’ha estudiat el traçat creat i s’ha mirat d’adaptar-lo a la necessitat dels veïns i usuaris de l’espai públic.
Crear un itinerari amb una amplada lliure de 3,00 m per als vianants i 2,50 m per als ciclistes.
No incloure cap escala ni graó aïllat dins del itinerari plantejat
L’ús d’un paviment dur, no lliscant i sense regruixos diferents als propis del gravat de les peces, per a la pavimentació de projecte.
L’ús de materials de llarga durabilitat i baix manteniment: formigó en vorades i rigoles, paviments per a vianants de formigó en massa i paviments per a bicicletes en microaglomerat asfàltic.

Per tal de poder iniciar els treballs d’urbanització s’han enderrocat els paviments de vorera i calçada, vorades, murs i tots aquells elements que interfereixin en el traçat del nou itinerari. Es preveu mantenir els elements lineals de protecció tipus “bionda” existents.

Pavimentació

L’itinerari projectat per a vianants, per al present projecte, presenta una secció amb paviment de formigó raspallat en massa de 20 cm d’espessor sobre una base compactada per tal de crear una superfície regular apta per al pas de vianants i resistent a les accions devastadores de la intempèrie.
Per al carril de circulació per a bicicletes es projecta un paviment de microaglomerat de color vermell de 3 cm d’espessor sobre una base de formigó.
Es preveu la col·locació de guals de peces de formigó per a vehicles i vianants.

Mobiliari urbà, senyalització i enjardinament

L’actuació també contempla la col·locació de diversos elements de mobiliari urbà com són papereres, bancs, proteccions tubulars del carril bici d’acer galvanitzat i enllumenat públic de baix consum. Com a experiència pilot al municipi, els fanals es retroalimentaran amb energia solar fotovoltàica (plaques solars).

El present projecte inclou la senyalització horitzontal del carril per a bicicletes, cediu el pas, i passos per a vianants amb pintura reflectora. Pel que fa a la senyalització vertical l’alçada mínima de les senyals serà de 2,60m.

El tipus d’arbre s’ha escollit en funció de la secció del carrer i el seu ús i tenint en compte, a més, que les espècies s’adaptin al clima de la zona. Es plantaran Platanus Hispanica de 25/30 cm de perímetre i amb tutors.

Supressió de barreres arquitectòniques

El projecte ha considerat l’aplicació de les Normatives i Decrets de supressió de barreres arquitectòniques vigents, tant en el disseny de les superfícies practicables, com en la selecció dels elements. En el disseny de les superfícies s’ha restringit els pendents.

S’ha projectat una vorera garantint un itinerari continu i adaptat al llarg de tota la travessia, posant especial atenció a les interseccions i accessos a camins rurals on, gràcies a la incorporació de guals a banda i banda del pas i d’una vorera que mantindrà la planeitat, el vianant no trobarà obstacle físic algun i tindrà preferència de pas enfront els vehicles.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.