Vegueria del Penedès

SITGES

L'impacte dels projectes de desenvolupament ferroviari al Garraf, a debat


VD

25-10-2010 22:18

L'Associació Internacional d'Urbanistes ISOCARP conclou que Sitges podria atraure la inversió privada per complementar el desenvolupament del projecte de la Línia Orbital, que connectarà amb ciutats com Terrassa i Sabadell

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El cinquè taller UTAP d'Isocarp, celebrat a Sitges aquesta setmana passada, ha finalitzat amb dues conclusions importants, segons ha presentat el responsable del taller, el nordamericà David Prosperi, qui ha realitzat un anàlisi i una reflexió dels reptes i les oportunitats que poden comportar els projectes de xarxa ferroviària que afecten a Sitges i a la comarca.

En primer lloc, els urbanistes creuen que el desenvolupament de les xarxes ferroviàries -com l'Ave del Mediterrani o l'Ave regional- amb un traçat perifèric a la comarca, poden tenir un impacte econòmic mínim per a Sitges, la qual cosa obliga a comptar amb la connectivitat amb l'aeroport de Barcelona per atraure visitants o oportunitats de negoci.

En segon lloc, la Línia Orbital, el cinturó que abraçarà el Maresme amb el Penedès i el Garraf, sí pot tenir una major incidència en l'economia local i comarcal, així com teixir una nova connexió amb ciutats com Terrassa i Sabadell. En aquest sentit, l'UTAP resol que Sitges podria aprofitar la inversió pública atraient inversió privada que complementi aquest desenvolupament econòmic i social. Caldrà, a més, diuen els urbanistes, especialitzar-se a nivell turístic per competir amb altres localitats.

L'equip de set urbanistes internacionals que han treballat en l'anàlisi ha estat format per David Prosperi i Lorraine Gonzales (EEUU), Hein Struben (Holanda), Rik Houthaeve (Bélgica), Anat Kuhn (Israel), Carlos Scornik (Argentina) i Pietro Elisei (Italia). A més, l'equip ha rebut el suport de joves urbanistes com Natalia Armenter, Georgina Cos, Neus Isart, Marc Lostaló, Nicolás Montesano i Vladimir Savcic.

L'acte de presentació de les conclusions va comptar amb la presència de l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, el president d'Isocarp, Ismael Fernández, i el vicepresident del programa UPAT, Francisco Pérez.

Els tallers dels Equips d’Assesorament en Planificació Urbana (UPAT), organitzats per Isocarp, han treballat en els darrers anys en l’anàlisi del soterrament de la via del tren, la vianalització del casc antic o la integració territorial de la comarca del Garraf; a més, d'organitzar el Congrés anual Catalunya-Califòrnia i el desenvolupant d'activitats commemoratives del Dia Mundial de l’Urbanisme.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.