DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

OPINIÓ

No us farem passar vergonya


Reagrupament Garraf

24-11-2010 13:17

Com sabeu, el programa de Reagrupament consta de dos grans eixos característics i originals que, fins ara, mai no s’havien plantejat en el sentit que ho fem nosaltres: INDEPENDÈNCIA i REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA. Són aquests dos eixos els pilars del nostre compromís.
Per defensar la independència del nostre país, la Constitució de Catalunya serà la primera llei que presentaran els diputats de Reagrupament al Parlament de Catalunya per a la seva aprovació. Tal i com resulta evident, no serà durant la propera legislatura –tant de bo que ho fos- quan el nostre Parlament proclamarà la independència de forma unilateral, així que treballarem amb fermesa per a avançar en aquest procés. Aquesta voluntat d’assolir un Estat propi no neix pas d’un caprici arrauxat, sinó de la necessitat de salvar aquest país nostre, que se’ns està morint. Des d’una perspectiva cultural i lingüística, aquesta agonia fa temps que dura, i és lenta. Des del punt de vista econòmic, hem entrat en fase terminal de manera precipitada, irreversible si no hi posem remei. I l’únic remei que hi ha, si hi arribem a temps, és que el nostre govern gestioni tots els nostres tributs, aquells 3000 euros que cadascú de nosaltres aporta anualment a l’estat espanyol i no tornen, per més que la nostra gent pateixi la maleïda crisi.

Però el segon eix programàtic de Reagrupament Independentista sí que es pot posar en marxa des del primer moment; la regeneració democràtica és possible i imprescindible. Demanarem la limitació de mandats, promourem la creació d’una llei electoral fins avui inviable, i exigirem absoluta transparència en la gestió pública. En una Catalunya independent hi haurà polítics corruptes, això és inevitable, però de nosaltres depèn que hi hagi lleis i reglaments que dificultin la corrupció, garanteixin càstigs exemplars i obliguin a la devolució total de les quantitats defraudades. Exigirem, des de la primera sessió parlamentària, la presència dels diputats durant la totalitat dels debats, llevat de causes justificades pel propi exercici dels càrrecs; ja n’hi ha prou de veure el Parlament buit, perdent el seu significat intrínsec, i omplint-se només en el moment de les votacions!

No som una formació política típica. No tenim afany de poder. Tant és així que ens hem fixat data de caducitat com a partit: ens dissoldrem tan aviat com es culmini el procés d’independència. Tal com diu el lema dels Special Olympics, dels quals en guardem un magnífic record els vilanovins “Volem guanyar, però si no ho aconseguim, deixeu-nos ser valerosos en l’intent”. Som gent normal, la majoria sense cap militància política prèvia, i us demanem que confieu en nosaltres. A canvi, oferim una promesa: “No us farem passar vergonya”.

Executiva Comarcal de Reagrupament-Garraf

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.