COMARQUES
19-12-2010 16:59
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
EuroRAP és un consorci europeu que analitza l’índex de perillositat de la xarxa viària en funció d’uns criteris unificats, relacionant l’accidentalitat que es dóna en un tram concret amb la seva intensitat mitjana diària de trànsit (IMD).
Per aconseguir-ho, EuroRAP ha adaptat la metodologia d’anàlisi que han creat els tres països líders en l’estadística de seguretat viària a Europa: Gran Bretanya, Suècia i Holanda. De fet, des del 2002 més de 25 països europeus l’han aplicat per analitzar les seves carreteres, i fins i tot es realitzen estudis als Estats Units i Austràlia amb els mateixos criteris d’EuroRAP. A Catalunya, l’estudi EuroRAP és publica tots els anys des del 2002.
El director de l’SCT, Josep Pérez Moya, ha destacat en la presentació dels resultats de l’estudi que EuroRAP contribueix de manera molt positiva en les estratègies de prevenció a la xarxa viària. Segons Pérez Moya, aquest estudi “constitueix una magnífica eina de gestió preventiva de la seguretat viària”. El director de l’SCT ha explicat que el més rellevant del darrer estudi EuroRAP és que fa palès que cada any es redueix el risc d’accidentalitat i ha afegit que “els principals indicadors de l’estudi s’han incorporat en les estratègies preventives del Pla de Seguretat Viària 2011-2013, per exemple en les centrades en els motoristes i en els conductors professionals”.
El director general de Carreteres de la Generalitat de Catalunya, Jordi Follia, ha comentat que l’estudi EuroRAP permet “detectar els punts de la xarxa viària que continuen essent d’alt risc així com els nous i prioritzar actuacions concretes per millorar les infraestructures.
Per la seva banda, el director tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha destacat que “una gran part del mèrit de la disminució del risc d’accidentalitat dels darrers anys respon a la millora de la seguretat dels vehicles i del comportament dels usuaris”.
PUBLICITAT
PUBLICITAT