OPINIÓ
26-12-2010 19:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Tribunal Suprem ha publicat una sentència en què es qüestiona que el català sigui la llengua vehicular de l’educació a Catalunya. Davant d’aquest fet, CiU-ViA vol refermar el seu suport a l’actual model lingüístic de l’ensenyament i més enllà del valor de la sentència en si, que de fet afecta uns casos molt concrets, vol posar sobre la taula l’elevat grau de violència simbòlica sobre els catalans i el seu model de convivència d’uns pronunciaments jurídics que no deixen de ser ecos de la sentència del Constitucional sobre l’Estatut.
Una sentència, recordem-ho, que responia a un recurs imposat pel Partit Popular amb voluntat clara d’usar el conflicte linguístic com a matèria de lluita partidista, sense cap sensibilitat social, i amb el cinisme de qui sap que que trencar la convivència a Catalunya fa guanyar alguns vots Espanya endins.
Com ha dit avui Artur Mas, flamant president de la Generalitat, a Catalunya hi ha moltes persones que "veuen en la immersió la possibilitat, segurament única, que quan els nens i nenes siguin persones adultes estiguin plenament integrades en un país amb una cultura de 800 anys d’història".
PUBLICITAT
PUBLICITAT