Vegueria del Penedès

SITGES

Selecció exquisida a les Noves Visions de Sitges 2011


Redacció

24-08-2011 20:00

En aquesta edició, s’aposta tant per la presència de grans autors ja consagrats, com pels nous valors, on la presència de treballs realitzats per dones és més que destacable

VD. Noves Visions de Sitges 2011

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

En aquesta edició, s’aposta tant per la presència de grans autors ja consagrats, com pels nous valors, on la presència de treballs realitzats per dones és més que destacable. La selecció de títols es reparteix en quatre divisions:

Ficció
Una selecció que combina grans noms del cinema contemporani amb joves autors amb trajectòria en el circuit de festivals.

-The Day He Arrives (Sang-soo Hong): Un joc de metallenguatge en la pel·lícula més accessible del mestre coreà.
- Vampire (Shunji Iwai): El director d’All About Lily Chou-Chou viatja a Nord-Amèrica per explorar l’angoixa juvenil en clau genèrica i homenatjant al Martin de George A. Romero.
- 22 mei (Koen Mortier): El realitzador d’Ex Drummer torna per explorar la paranoia actual post 11-S.
- 4:44: The Last Day on Earth (Abel Ferrara): Un exercici reflexiu i íntim del realitzador de The Addiction entorn a la por a la fi del món.
- Kotoko (Shinya Tsukamoto): El retorn del director de Tetsuo al cinema d’horror més reflexiu i transgressor.
- Hanezu no tsuki (Naomi Kawase): Una meditació en clau mitològica de la pèrdua de valors transcendentals en la societat actual.
- La belle endormie (Catherine Breillat): Una versió molt personal i atípica del conte de Perrault.
- The Tempest (Julie Taymor): Adaptació espectacular i fantàstica d’una de les més estranyes obres de Shakesperare per la realitzadora de Titus i Frida.
- Le petit poucet (Marina de Van): Una altra versió femenina i atípica d’un famós conte infantil per part de la directora de Don’t Look Back.
- Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos): Inquietant exercici de ciència-ficció que troba les seves arrels en la tradició del gènere dels anys 70 i que va ser una de les sensacions del festival de Tribeca d’aquest any.

No Ficció
Confirmació de l’auge del documental de creació que ve projectant-se en les passades edicions del festival.

- Arirang (Kim Ki-duk): Exercici auto-reflexiu del director de La isla, guanyador de la secció Un Certain Regard a Cannes 2011.
- Magic Trip: Ken Kelsey's Search for a Kool Place (Alison Ellwood i Alex Gibney): Reconstrucció del viatge psicodèlic de Ken Kelsey i un apassionant estudi de la cultura de l’LSD.
- Project Nim (James Marsh): L’oscaritzat director de Man on Wire se submergeix en un fascinant experiment sobre la inteligència animal.
- The Bengali Detective (Philip Cox): Una barreja de documental social i comèdia que explora de manera sorprenent la complexa societat de l’Índia actual.
- Knuckle (Ian Palmer): Impressionant documental sobre boxa de carrer.
- Resurrect Dead: The Mystery of the Toynbee Tiles (Jon Foy): Guanyador a Sundance com a millor director de documentals i un autèntic experiment de ciència-ficció amb dosis de paranoia mil·lenària.

Discovery
Una selecció de títols realitzats des de postulats independents i experimentals que indaguen en les noves possibilitats del llenguatge cinematogràfic i el gènere fantàstic.

- Vlogger (Ricard Gras): Experiment audiovisual de producció catalana que tradueix en trama de ficció la barreja de material de la xarxa i ficció genèrica. Tindrà la seva estrena mundial a Sitges.
- Hellacious Acres: The Case of John Glass (Pat Tremblay): L’apocalipsi com a temàtica, aquesta vegada jugant amb textures i imatges, prescindint del diàleg.
- Invasion of the Alien Bikini (Young-doo Oh): Pel·lícula de superherois, amb grans dosis de cultura pop i comèdia esbojarrada. Una sorpresa que va més enllà del seu títol.

Dark Ficció
Una selecció de propostes d’autor amb vocació de culte:

- Onna no kappa (Underwater Love) (Shinji Imaoka): Indescriptible mescla de pink eiga i musical protagonitzat per una criatura mítica nipona. Amb fotografia de Christopher Doyle.
- Meat (Victor Nieuwenhuijs i Maartje Seyferth): Las fantasies eròtiques d’un carnisser en un film que experimenta textures que recorden a Lynch o a Greenaway.
- Kaidan Horror Classics (Shinya Tsukamoto, Msayuki Ochiai, Sang il-lee, Hirokazu Koreeda): un film òmnibus entorn a llegendes tradicionals de terror dirigides per mestres como Tsukamoto o Koreeda.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.