Vegueria del Penedès

SITGES

L’Espai de Trobada, per la inserció laboral de persones amb discapacitat


Redacció

11-12-2011 12:02

En el marc del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, presenta un manifest per remarcar la necessitat de fer una aposta decidida per a la promoció de la inserció laboral i professional de les persones amb discapacitat

Ajt Sitges. L’Espai de Trobada, per la inserció laboral de persones amb discapacitat

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

A Sitges, les persones amb un grau de discapacitat superior al 33% representen el 2’8% de la població. Per a fomentar la inserció social i laboral de totes aquestes persones i millorar la seva qualitat de vida, l’Espai de Trobada de Sitges fa una crida a treballar en aquesta direcció i exigeix mitjançant un manifest “la necessitat de promoure la inserció laboral de les persones amb discapacitat i acabar amb la discriminació que a dia d’avui encara pateix un col•lectiu que suposa el 9% de la població catalana”.

Un altre de les reivindicacions del col•lectiu de l’Espai de Trobada, és que el sistema educatiu s’encamini més cap a una societat inclusiva i “s’eliminin les barreres arquitectòniques per tal d’anar cap a la plena accessibilitat”.

Per celebrar el Dia Internacional de la Discapacitat, el Passeig de la Ribera va reunir dissabte passat una quinzena de nois i noies de l'Espai de Trobada per llegir el manifest. A més, es va fer un exercici amb una cadira de rodes per tal de convidar tothom a posar-se en la pell d’una persona amb una discapacitat física. L’acte va comptar amb el regidor de Benestar i Família, Marc Martínez.

Es calcula que, aproximadament, un 10% de la població mundial té algun tipus de discapacitat, això significa que hi ha més de 500 milions de persones que n’estan afectades. Segons dades de l’OMS, l’1,5% de la població pateix una discapacitat intel•lectual i el 12% una intel•ligència límit; a més, entre un 30% i un 50% de les persones amb discapacitat intel•lectual tenen trastorns psiquiàtrics i/o de conducta afegit.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.