Vegueria del Penedès

OPINIÓ

Al.legacions vers les ordenançes fiscals 2012


AAVV del Poble Sec

18-12-2011 22:56

Novament hem fet arribar al nostre Ajuntament un seguit d’al•legacions vers les esmentades ordenances fiscals pel 2012, val a dir que si ningú fa cap al•legació les ordenances aprovades inicialment en el Ple del passat 25-10-11, esdevenen fermes

VD. Ordenances fiscals

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

En relació a la taxa de subministrament de l’aigua que té un augment previst del 7,24%, a més de l’anunciada pujada del cànon de l’aigua pel govern de la Generalitat, em les al•legacions fem referència a l’escrit enviat recentment, la segona vegada que ho fa, el Síndic de Greuges de Catalunya, a l’Ajuntament de Sitges, en que suggereix “valorar adequadament la modificació de l’estructura tarifaria vigent, amb l’establiment d’una quota fixa, junt amb la facturació del consum real”. Què vol dir això?, doncs és refereix a l’eliminació del mínim dels 45m3/trimestre en el sistema comptador posant-t’hi una quota fixa per les despeses estructurals i establir diferents trams tarifaris en funció del consum d’aigua, a fi i efecte de incentivar l’estalvi d’aigua i no pagar per l’aigua no consumida, com fa la tarifa actual. Pel que sabem, a part de la nostra AAVV., altres sitgetans s’han adreçat al Síndic demanant el mateix, també ciutadans d’altres poblacions li han demanat el mateix doncs no és un problema exclusiu de Sitges, sense anar més lluny l’Ajuntament de Cunit, recollint la mateixa suggerència del Síndic, ha establert aquest mateix 2011, aquesta tarifa innovadora i altres poblacions també ho faran.

Una altra vella reivindicació fa referència a la tarifa discriminatòria de l’aigua que s’auto aplica l’Ajuntament, ja que és del tot injustificable i contrari a dret que aquest pagui pel metro cúbic d’aigua un vuit cents per cent menys que la resta d’abonats. També demanem politiques que afavoreixin el canvi de sistema d’aforament a comptador, tal com fa l’Ajuntament de Vilanova, un altre cop ens oferim a col•laborar-hi.

La lectura de les memòries econòmiques lluny d’esser pesades ens resulta gairebé sempre molt gratificant en assabentar-nos de les vergonyes en la gestió del nostre Ajuntament, com a mostra dos botons, el primer fa referència a l’informe tècnic-econòmic de la Taxa del servei de Cementiris, doncs aquest informe confirma el que ja sabíem i és que l’Ajuntament no percep ni un sols euro per la cremació de cadàvers, un negoci rodó per la concessionària, això si ens deixen la contaminació de dioxines i de metalls pesats. Segons l’esmentat informe, en el 2009, l’Ajuntament va rebre de la concessionària de cementiris 660,42 euros, el 3% de 18.374 euros de les sepultures més el 3% de 3.640 euros del lloguer de les sales de vetlla, res mes. No hi ha dades del 2010, a pesar que estiguem a finals del 2011.

L’altre botó és refereix a la nova taxa de recollida d’escombreries, segons la memòria econòmica-financera al qual vam tenir accés l’Agost passat, el nombre d’habitatges a Sitges era de 13.187, i ens les nostres al•legacions de data 5-9-11, dèiem que segons les nostres dades, degudament contrastades, el nombre d’habitatges era molt superior i donàvem com a mínim la xifra de 16.584 habitatges segons dades del IDESCAT del 2001. Ara segons les dades de la dita memòria referida al 2012, el nombre d’habitatges passa a ser de 15.087, és a dir, en tres mesos, el nombre d’habitatges ha crescut en 1.900, nous habitatges. La conclusió és més que evident l’Ajuntament de Sitges no sap a sense certa quants habitatges hi ha a Sitges, d’escandol.

Finalment, també ens queixem pel diferent tracte que fa l’Ajuntament en la revisió de la taxa d’escombreries a Vallpineda i el Port d’Aiguadolç pel 2012, doncs si pot ésser raonable que la quota a pagar per aquests sector sigui inferior a la resta de barris (100 euros/any vers els 140 euros/any de la resta de barris), atès que duent a terme la seva pròpia recollida, el que no és de rebut és que la cobertura de l’Ajuntament sigui del 49% en aquells dos sectors i en la resta de barris sigui de només del 32%. En la dita memòria no hi cap justificació d’aquest tractament discriminatòri. Senyor Alcalde li demanem rigor, claredat i participació en les decisions del nostre Ajuntament que ens afecten a tots.

AAVV del Poble Sec

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.