OPINIÓ
07-02-2012 9:20
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La celebració del congrés regional ha vingut marcada pel Congrés Nacional que es va fer a Girona l'octubre de l'any passat i pel canvi de direcció del partit. Els estatuts d'ERC marquen la necessitat de celebrar congressos regionals amb elecció d'executives després de cada congrés nacional. El fet que aquest cop es presentessin dues candidatures que optaven a la presidència de l'executiva regional del Penedès va mobilitzar molt la militància i va reunir més de cent quaranta persones. L'acte va esdevenir un dels congressos regionals amb més participació.
Després de l'aprovació de l'informe i de l'estat de comptes de l'executiva sortint, la militància de l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf va poder elegir democràticament entre les dues candidatures. Com a resultat, la candidatura de Lluïsa Llop, que promovia una renovació i un major impuls de l'assemblearisme dins del partit, va rebre el suport majoritari de tots els militants i, en conseqüència, Llop va passar a ser la nova presidenta regional del Penedès.
La secretària general del partit, Marta Rovira, que va assistir a l'acte va enaltir la feina feta pel fins ara president regional del Penedès Ivan Faccia, es va mostrar orgullosa en el funcionament del congrés basat en el respecte i la democràcia i va defensar que “per sobre de tot qui ha sortit guanyant és Esquerra Republicana de Catalunya”. Per la seva banda, la nova presidenta. Lluïsa Llop va agrair la feina i el treball del president sortint, va agrair també la confiança de tots aquells que l'havien votat i va convidar a tots els assistents a “treballar plegats i lluitar dia rere dia per tot allò que ens uneix: el nostre projecte de societat i de país; perquè són els valors republicans, l'assemblearisme, el treball en equip i la defensa del territori el que ens fa ser forts i propers a la gent”.
Amb el nou equip s'hi troben com a vicepresidenta Adelaida Moya de Vilanova i la Geltrú, com a secretari d'Organització Pep Figueras de Llorenç del Penedès, com a secretari de Política Municipal i Territorial Pol Pagès de Sant Quintí de Mediona, com a secretari d'Imatge i Comunicació Jordi Medina de Vilanova i la Geltrú, com a secretari de Finances Carles Alegre de Sant Pere de Riudebitlles, com a secretària de Formació Aurora Carbonell de Sitges, com a secretari de Política Institucional Toni Sisternas de Sant Sadurní, com a secretària de la Dona Carme Farràs de Sant Pere de Ribes, com a secretari de Moviments Socials Joan M. Flores, com a secretari d'Acció Sindical Josep Àlvarez de Vilafranca del Penedès, com a secretari de Medi Rural i Pesca Josep Graells de Sant Pere de Ribes i, finalment, com a president del Consell de Vegueria Josep M. Ribas de Sant Sadurní d'Anoia.
PUBLICITAT
PUBLICITAT