PUBLICITAT
VNG
13-02-2012 18:31
Aquest agermanament s'ha dut a terme dins el programa recolzat per l'associació NAPLE (National Authorities on Public Libraries) que té per objectiu crear vincles de cooperació entre biblioteques públiques europees que treballin temes semblants. Es tracta d'un programa totalment obert on les biblioteques participants decideixen quina relació volen establir amb la biblioteca amb la qual s'agermanen.
Com la Cardona, la biblioteca municipal de Piekary Slaskie vol ser una biblioteca plenament adaptada a les necessitats del segle XXI: donar suport a la Societat de la Informació i ajudar a satisfer les necessitats culturals i educatives de la població.
Per fomentar la lectura s'organitzen activitats semblants a les d'aquí, com els clubs de lectura, les hores del conte, presentacions de llibres i conferències. Donen una especial atenció a la gent discapacitada, disposen d'un bon fons d'audiollibres i organitzen un concurs de poesia adreçat a persones amb discapacitat intel·lectual. I també destaca l'especial rellevància que té la promoció de la col·lecció local.
La primera activitat relacionada amb aquest agermanament serà un intercanvi de documents sobre les poblacions i regions de cadascuna de les biblioteques, i la preparació d'un racó amb el fons sobre Polònia existent a la Biblioteca Armand Cardona.
Un fet destacable és la presència de diversos llibres sobre l'art i la història polonesa dins la Biblioteca Personal d'Armand Cardona Torrandell, molts d'ells escrits en aquesta llengua. Això es deu a la presència que el pintor va tenir a Polònia durant els setanta: el 1977 l'Armand va participar en una exposició col·lectiva al Teatru Studio de Varsòvia i el 1978 va dur la seva exposició Polònia/Polska a la galeria Sztuki Wspólczesnej de Cracòvia.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT