Vegueria del Penedès

OPINIÓ

Uns serveis de qualitat a les platges


Miquel Forns

10-04-2012 16:06

Fa dues setmanes, l’Associació Turística de Serveis de Platges (ATSP) va iniciar els actes de commemoració del seu 25è aniversari

VD. Platges de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Per inaugurar un complet programa commemoratiu, l’Associació va organitzar la taula rodona Construïm un nou turisme a Sitges, en la qual vaig tenir l’honor de participar-hi junt amb els companys de l’Equip de Govern Jorge Carretero, Lluís Marcé i Ignasi Garrigó, el president de l’ATSP, Manel Martínez, i el director de l’Hotel Teramar, Fran Marcé. El debat va posar de manifest que els reptes que té Sitges en matèria turística passen per la qualitat, tant en la prestació de serveis com en l’oferta d’equipaments i instal·lacions. Els titulars i empleats dels serveis de les platges, com els dels restaurants, hotels i apartaments turístics, constitueixen, en aquest sentit, els principals agents en la transmissió de la imatge de la nostra vila entre els turistes.

La temporada de platges ha començat aquest cap de setmana, coincidint amb la Setmana Santa. És l’inici implícit de la temporada d’estiu i quan la nostra vila aboca la major part dels seus esforços al principal sector econòmic: el turisme. Cal saludar, doncs, l’arribada de la temporada amb el suport que es mereix i la confiança que la bona feina feta durant els mesos previs es tradueixi en resultats positius, malgrat el difícil context actual.

Els anys noranta, Sitges va fer una aposta intel·ligent a favor de la desestacionalització, amb l’objectiu principal que l’activitat turística es pugués mantenir durant pràcticament tot l’any. Era un pas necessari per adaptar-nos als nous temps i millorar la nostra competitivitat com a plaça turística de primera categoria. Els esforços i l’aposta estratègica que va efectuar el sector va donar els seus fruits (en pocs anys, vam passar de dos hotels de quatre estrelles a vuit) i Sitges va esdevenir una de les principals poblacions destinatària de congressos i convencions, que avui conservem i potenciem.

Aquesta tasca per situar-nos com un dels epicentres de les reunions d’empresa no pot deixar enrere ni al marge les polítiques per dotar les platges dels serveis de qualitat que necessiten. El turisme d’empresa ha de ser compatible amb el turisme de sol i platja –així com els turisme cultural i el d’esports–.

Per aquest motiu, des de l’Ajuntament hem elaborat un Pla d’Usos de les platges 2012-2016, que persegueix la imaginació, la qualitat i la màxima salubritat en les nostres platges. La concessió a 13 platges sitgetanes, l’any passat, del distintiu EMAS (Sistema Comunitari d’Ecogestió i Ecoauditoria), gestionats pels estats membres de la Unió Europa en base a les normes de referència ISO 14001 reconeixen aquests esforços a favor de la competitivitat i la qualitat i ens marquen la línia a seguir.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.