Vegueria del Penedès

VNG

Xamae, llibre infantil més valorat a la Festa de la Llança d'Òmnium


Redacció

19-04-2012 11:21

Òmnium Cultural ha fet un sondeig a través del seu web de Sant Jordi

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Aquesta edició també ha aconseguit el rècord de participació d’editorials ja que una setantena d’editorials han fet participar algunes de les seves obres publicades en la campanya que promou el consum de llibres en llengua catalana pels volts de Sant Jordi. La majoria dels autors dels llibres més votats (llistats tot seguit) han participat d’una festa que ha acabat amb un concert d’Els Catarres.

En el seu discurs, Muriel Casals, presidenta d’Òmnium Cultural, ha destacat que mentre que en àmbits com els de la ràdio, la premsa o Internet la situació del català és cada vegada més positiva, en el del llibre encara hi ha molta feina a fer per normalitzar la situació de la nostra llengua. És per això que Casals ha afirmat que iniciatives que promoguin la lectura en català, com les de la Llança de Sant Jordi, són necessàries per aconseguir revertir aquesta anomalia.

Llista de llibres més votats, segons el sondeig de la Llança de Sant Jordi

Infantil i juvenil

La Tina al Denali, d’Araceli Segarra. Alpina, Número 5. El submarí perdut, de Lluís Llort i Oriol Malet. Barcanova i Xamae, de Susanna Peix i Romina Martí. Publicacions de l'Abadia de Montserrat

No-ficció

El meu amor sikh, d’Elisabet Pedrosa. Ara Llibres, Fukushima. Crònica d’un tsunami nuclear, de Lluís Caelles i Sergi Vicente. Viena, Les 1001 fantasies més eròtiques de la història, de Roser Amills. Cossetània, Més enllà de les estrelles, de Gerard Quintana. Rosa dels Vents i Tribut de sorra i fulles a Miquel Martí i Pol, d’Àlex Carmona i M. Dolça Manubens. Mediterrània

Ficció

Crim de sang, de Sebastià Alzamora. Proa, La gatera, de Muriel Villanueva. Ara Llibres, Memòria d’uns ulls pintats, de Lluís Llach. Empúries, Quan érem feliç os, de Rafel Nadal. Destino i Un tros de cel, d’Isabel-Clara Simó. Bromera

Cobertes

Blancaneu, de Jacob & Wilhelm Grimm. Baula.Il•lustracions: Benjamin Lacombe, Entre la mentida i l’oblit, de Francesc Marc Álvaro. La Magrana, Disseny: Opalworks, Jo confesso, de Jaume Cabré. Proa, Disseny: Carlos Cubeiro. Fotografia: Xabier Mendiola, Nou viatge al Pirineu, de Núria Garcia Quera. Sensus Disseny: La Mosca i Un altre got d’absenta, de Tina Vallès. LaBreu, Disseny i il•lustració: Oriol Malet

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.