PUBLICITAT
SITGES
03-05-2012 22:46
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
La fi del món com la coneixem ha estat present a la literatura, el còmic i el cinema durant totes les èpoques i des de diferents enfocaments. Centrant-se unes vegades en les pròpies catàstrofes que causen un hipotètic apocalipsi, o en el dia després i l'odissea dels supervivents, la ficció ha imaginat centenars de paisatges per a l’Harmagedon: des de desastres naturals, socials, guerres nuclears o invasions extraterrestres. Per això, Sitges vol convertir aquesta idea tan cinematogràfica i indeleblement atrinxerada en l'imaginari popular, en el marc conceptual de la seva 45 ª edició.
Així mateix, el festival vol destacar que el signe dels temps ens condueix a un apocalipsi retransmès en directe, a través de testimonis infinits i interconnectats, armats amb càmeres als seus dispositius de telefonia mòbil, vinculant la cada vegada més clara relació del gènere amb el que és immediat. Qui havia de dir als grans mestres preocupats per l’evolució del mitjà cinematogràfic que, en el futur, cada persona portaria a sobre una càmera de cinema, que el món es fondria en una xarxa eterna i retroalimentada de creadors d'imatge en moviment. Sitges no podia ser aliè a aquest fenomen, de manera que les càmeres amb telèfon (sí, ho hem dit bé), també seran protagonistes de Sitges 2012.
Per anar ambientant la festa de la fi del món, Sitges rescatarà alguna joia oculta de cinema apocalíptic, així com propostes recents que estan renovant aquest subgènere d'anticipació.
I ja que alguns interpreten el finis hominis com un canvi, un nou principi, des de la programació s’aportaran elements de reflexió cinematogràfica que serveixin de plataforma cap a l'infinit per a aquest nou home-cinema que auguren els menys pessimistes: celebrarem el 20 aniversari d'una pel·lícula emblemàtica estrenada a Sitges com és Reservoir Dogs, i sobre la figura de Tarantino com a generador d'un nou corrent que ha renovat l'anomenat cinema de culte, dissenyant una retrospectiva i una publicació al voltant de tot aquest concepte.
El cartell de la 45a edició del SITGES Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha estat realitzat per China, l'agència de publicitat del festival, en col·laboració amb Inocuo Design, el pioner estudi barceloní de disseny, fotografia i il·lustració. El públic podrà observar la imatge en una gran lona de 4 metres, exposada al Saló Internacional del Còmic de Barcelona entre el 3 i 6 de maig.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT