COMARQUES
16-05-2012 15:22
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’acte s’ha celebrat aquest dimarts davant de més de 100 persones, representants dels diferents municipis i gremis que integren la Ruta del Xató, així com per part de les diferents empreses que sota el paraigües d’aquesta iniciativa, ofereixen les seves propostes, ja sigui de manera individual o conjunta amb d’altres; i ha comptat amb les intervencions de Elies Chacón, president de la Coordinadora de Gremis de la Ruta del Xató; Joan Roca, ambaixador de la Ruta del Xató 2011-2012, i Joan Olivella, alcalde de Calafell, que va intervenir en representació dels 5 municipis que la integren.
En la seva intervenció, Chacón ha remarcat el fet que la Ruta del Xató ha aconseguit, quinze anys després de la seva creació, convertir-se en un referent entre les propostes de turisme gastronòmic, en un distintiu de les comarques del Penedès i en una marca territorial, i ha manifestat també la voluntat que hi ha per part de tots els membres de la Coordinadora de Gremis de la Ruta del Xató, per seguir treballant en la línia que l’ha permès mantenir-se viva i actual al llarg d’aquests 15 anys: El saber adaptar-se i reinventar-se en cada moment, però sense perdre l’essència del que el xató i la Ruta, representen per a les 3 comarques. Chacón ha posat com a exemple d’aquesta innovació i adaptació, algunes de les novetats d’aquest any, com les rutes sendersites i cicloturistes, la posada en marxa de la Ruta del Xató en realitat augmentada, o l’ampliació d’algunes de les propostes ja existents, que han estat algunes de les claus d’èxit d’aquesta temporada.
L’ambaixador de la Ruta del Xató 2011-12, Joan Roca, que ha rebut en aquest acte de cloenda el morter de reconeixement a la tasca de promoció realitzada, ha volgut reforçar, el seu compromís amb aquests tipus d’iniciatives, i com no amb el xató, un plat que ja coneixia, però que gràcies al càrrec, ha pogut aprofundir i descobrir les seves arrels, la seva importància històrica i gastronòmica, com a motor que mou a molta gent amb un mateix objectiu.
Joan Olivella, en representació dels municipis, ha volgut destacar la importància que té i pot tenir seguir tenint la Ruta del Xató, com a dinamitzadora del nostre territori, pol d’atracció i motor econòmic, elements tots ells de vital importància en els moments actuals.
Durant aquesta darrera temporada, la Ruta del Xató, ha seguit treballant en la mateixa línia marcada els darrers anys, una clara aposta per la difusió, per esdevenir una proposta de turisme gastronòmic, i per reflectir de manera fidedigne el que les comarques de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf, poden oferir als turistes i visitants. En l’àmbit de la difusió, la Ruta del Xató, ha desenvolupat una estratègia de comunicació multicanal, apostant tant pels mitjans tradicionals (premsa, ràdio i TV), com pels mitjans digitals, ja sigui a través dels seus canals propis com de tercers, així com a través de les xarxes socials, canal que ha esdevingut un any més de vital importància per arribar al públic objectiu sobretot de Catalunya. En quant al web, ha rebut un increment en visites superior al 27%, i en els canals de comunicació tradicionals, la Ruta del Xató, ha tornat a ocupar un lloc destacat, amb quasi 300 aparicions, tant en àmbit general, com local o especialitzat.
L’última proposta de la Ruta del Xató, que s’ha presentat en el marc de l’acte de cloenda, és el Gran Tour del Xató, una proposta senderista per etapes, que uneix totes les poblacions integrades a la Ruta del Xató, i que es pot fer a peu o en bicicleta durant tots els mesos de l’any. Aquesta iniciativa se suma a les que la Ruta del Xató ja havia posat en marxa en forma de rutes senderistes al voltant de cada una de les poblacions, una ruta cicloturista circular i una amb cotxe, que estan disponibles per a la seva descàrrega a través del lloc web de la Ruta.
PUBLICITAT
PUBLICITAT