VNG
05-07-2012 18:24
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Cocolia està especialitzat en identitat corporativa, direcció d'art, disseny editorial, il·lustració, publicitat i disseny de websites. Actualment, Cocalia està treballant per TV3, la Generalitat de Catalunya, Graner, la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, el Mercat de les Flors i Viu Comerç, entre d'altres.
El primer Laus 2012 de bronze els ha arribat en la categoria d'Identitat Corporativa Administracions públiques i correspon al disseny corporatiu de la imatge de l'Auditori Eduard Toldrà.
La identitat corporativa de l'Auditori Eduard Toldrà està basada formalment en l'origen de la partitura, com a punt de partida per al músic. Les cinc línies del pentagrama representen la creació del músic. Un homenatge a la creativitat musical i al talent d'Eduard Toldrà (1895-1962), compositor i músic de Vilanova i la Geltrú. El logotip està acompanyat d'un sistema gràfic de línies rectes horitzontals com la partitura, ondulades com el mar, punxegudes com les muntanyes del Garraf i verticals com la verticalitat arquitectònica del nou edifici. S'han editat peces com un programa de mà, un punt de llibre, banderoles informatives i la senyalètica de l'auditori. Com a intervenció especial, destaquem la retolació d'una de les creacions musicals més reconegudes d’Eduard Toldrà, la partitura original de "Canticel", ubicada al centre del hall de l’edifici.
L'altre Laus 2012 de bronze, en la categoria de Comunicació gràfica, és per l'Autoprojecte "Cuidadito con la navidad". Des de fa tres anys des de l'estudi apostem per fer la felicitació nadalenca en format vídeo. Hem creat una sèrie de peces dinàmiques que utilitzem alhora com autopromoció. Basades sempre en les tres persones que formem part de l'estudi Cocolia. Tres seqüències que se centren en cadascun dels individus i que s'intercalen per explicar una breu història o idea.
Confeccionem tres escenes protagonitzades per tres personatges caricaturitzats amb la intenció de treure'ns del nostre registre habitual (com a dissenyadors, amics, clients). Cada escena desencadena en un final exagerat i inesperat. Amb aquesta peça es busca la sorpresa i curiositat del receptor. Busquem fer èmfasi en el sentit de l'humor, com a element comunicatiu, per trencar amb els formalismes típics en les felicitacions nadalenques.
Per a aquesta ocasió vam voler explotar i advertir sobre els excessos que es cometen nadal després de nadal. Les seqüències del vídeo les fem mitjançant la tècnica del stopmotion i amanim l'apartat visual amb un cuidat aspecte de l'estilisme dels personatges, l'ambientació vintage i els complements que ajuden a explicar cadascuna de les tres històries, marcant així la personalitat de cadascun dels personatges.
Al llarg de la seva histpòria, Cocalia ha rebut altres reconeixements:
2009 - Premi ADEG en Identitat Corporativa - Restaurant Negrefum
2009 - Premi ADEG en pàgina web - Zeropelo
2010 - Premi ADEG en Identitat Corporativa - Magi Gual Dau
42a edició dels premis internacionals Laus de disseny gràfic i la comunicació visual
El 1964 ADG-FAD va crear els Premis LAUS en reconeixement a la creativitat i la qualitat de la comunicació audiovisual i gràfica.
Els Laus estan dividits en les categories de Disseny gràfic, Web i Mitjans digitals, Creativitat publicitària, Audiovisuals, Administracions públiques, Empreses i Estudiants, i premien l'Excel·lència en la comunicació gràfica.
Els Premis Laus són també una inapel·lable eina de divulgació i participar-hi és un exercici de promoció inestimable per a qualsevol dissenyador gràfic o director d’art.
PUBLICITAT
PUBLICITAT