Vegueria del Penedès

AFECTATS PER LA HIPOTECA

La PAH del Baix Penedès ha aturat 30 desnonaments en un any


Marc Guitart El Vendrell

29-11-2012 22:54

Lluís Martí assegura que tenen un “èxit del 100%” durant l’últim any

Volen aconseguir que els municipis de la comarca es declarin ‘zona lliure de desnonaments’

Imatge d'un desnonament al Vendrell, l'any passat. Marc Guitart

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) al Baix Penedès porta un any aturant desnonaments a la comarca. Segons el seu portaveu, Lluís Martí, des de finals del 2011 s’han aturat “una trentena de desnonaments, amb un èxit del 100%”. L’últim que no es va poder evitar va ser a mitjans de novembre de l’any passat, quan una família del carrer Sant Josep del Vendrell va ser desnonada a la força pels Mossos d’Esquadra.

L’activitat cada cop és major per aquests activistes, que en els dos últims mesos han evitat un total d’onze desnonaments en municipis com el Vendrell i Calafell o en urbanitzacions com l’Oasis. Luís Martí, l’home que està al capdavant de la PAH al Baix Penedès, va ser un dels primers afectats per la situació, i va estar a punt de perdre la seva casa de La Bisbal del Penedès el 2010. L’acció de la plataforma ho va impedir, i ara és dels que més treballa per evitar altres desnonaments.

“Tenim la intenció que els diferents ajuntaments de la comarca es declarin ‘territori lliure de desnonaments”, explica Martí. Per aquesta raó, la PAH es reunirà en els propers dies amb els diferents alcaldes per aconseguir aquest compromís. Però què vol dir ser ‘territori lliure de desnonaments’? “Vol dir que els alcaldes i els regidors s’impliquin personalment i facin pressió sobre els bancs per evitar aquest tipus d’accions”, segons el portaveu.

Col•legi d’Advocats

Tot i que aquesta sembla més aviat una declaració simbòlica, la plataforma creu que pot ser una arma que es sumi a les ja existents per canviar la tònica predominant. Des del consistori del Vendrell apunten que ja fa un any que s’està treballant per evitar els desnonaments a la ciutat. Des del passat mes de maig hi ha un conveni amb el Col•legi d’Advocats de Tarragona perquè s’ofereixi assessorament a les famílies amb problemes per pagar la hipoteca, així com mediació entre elles i les entitats bancàries. També es mantenen contactes amb els responsables dels bancs i caixes per mirar de trobar solucions als conflictes. Unes accions que no eviten que els afectats creguin que segueixen estant desemparats davant el sistema.  

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.