Vegueria del Penedès

MOSTRA DE DOCUMENTALS MUSICALS

'Searching for Sugar Man' inaugura divendres al Docanrol 2013


Redacció Vilanova i la Geltrú

07-05-2013 21:23

La mostra redueix les projeccions però manté la qualitat de les dues pel·lícules que s'han programat

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Mostra de Documentals Musicals Docanrol de Vilanova i la Geltrú arriba a la seva quarta edició amb la projecció de dos documentals de capçalera al Cinema Bosc. Per primer cop, l'organització s'ha decidit per només dos títols, quan sempre havien estat quatre. Tot i això, la garantia d'excel·lència segueix intacta, i els premis que avalen aquestes dues pel·lícules ho demostren.

El documental de l'any, l'oscaritzat Searching for Sugar Man inaugurarà el Docanrol el divendres 10 de maig. Serà una bona oportunitat per descobrir la història de Sixto Rodríguez, un dels grans músics del segle passat amb un talent que ha passat desapercebut arreu del món (menys a Sud-Àfrica). La seva història s'ha de conèixer, i al documental s'explica amb una narració magistral, a ritme de thriller. Rodríguez ja ha commogut a tots els espectadors que han conegut la seva vida. Veure'l ara és gairebé obligat, tenint en compte que el músic visitarà per primer cop Barcelona al cap de quinze dies, al Festival Primavera Sound 2013.

La segona projecció del Docanrol arribarà el divendres 17 de maig i és de casa nostra, i fa molta il·lusió poder afirmar que està a l'alçada de molts títols internacionals. A Film About Kids and Music és un documental sobre la Sant Andreu Jazz Band. La jove orquestra, dirigida per Joan Chamorro, reuneix a nens i nenes d’entre 6 i 18 anys al voltant d’un repertori de jazz clàssic que omple els auditoris més importants de país. La pel·lícula és un viatge guiat pel director de la orquestra, que ens submergeix en el seu mètode d’ensenyament, tan singular com els resultats que genera. Un gran exercici d'observació amb resultats entranyables.

Les entrades es podran comprar a la mateixa taquilla del Cinema Bosc abans de cada sessió per 5 euros. Cada projecció tindrà un afterparty al Bar Lotus, amb dj's i jocs musicals relacionats (o no) amb el Docanrol. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.