Vegueria del Penedès

PENEDÈS A BARCELONA

El Penedès mostra la seva riquesa cultural a Barcelona


Redacció Sitges

13-06-2013 23:47

Algunes de les obres més significatives dels museus Cau Ferrat i Maricel de Mar seran presents amb impressions durant aquest cap de setmana a Barcelona

Els dos museus sitgetans compartiran espai amb altres centres museístics del territori, com la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer de Vilanova, el Vinseum de Vilafranca o el Museu de Puntes de Coixí de l’Arboç

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Algunes de les obres més significatives dels museus Cau Ferrat i Maricel de Mar seran presents amb impressions durant aquest cap de setmana a Barcelona en el marc d’un acte promocional per reivindicar la riquesa vinícola, turística i cultural de les comarques del Penedès. Els dos museus sitgetans compartiran espai amb altres centres museístics del territori, com la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer de Vilanova, el Vinseum de Vilafranca o el Museu de Puntes de Coixí de l’Arboç.

Sota la denominació El Penedès a Barcelona i amb el segell de l’Acadèmia Tastavins, la mostra tindrà lloc del 14 al 16 de juny al passeig Joan de Borbó. A més de l’exposició de peces de museu, també s’hi farà una mostra de vins, una altra de fotogràfica, actuacions d’escoles de música i de grups reconeguts del mapa musical català, conferències sobre la història del Penedès i el seu encaix a Catalunya, una actuació castellera i un cercavila de gegants i bestiari popular.

Tots aquests actes lúdics i festius s’acompanyaran d’informacions reivindicatives per conscienciar la ciutadania sobre els seus hàbits en relació als productors del país. De fet, segons les dades de l’Acadèmia Tastavins, més del 70% del vi que es consumeix a Catalunya no és català. I encara es compra més vi a la Rioja (20 milions d’ampolles) del que es produeix, per exemple, al Penedès (17 milions). En l’àmbit cultural, l’objectiu és donar a conèixer els museus de les comarques penedesenques a les aproximadament 300.000 persones de l’àrea de Barcelona que cada cap de setmana fan escapades sense un destí prefixat.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.