GAMBA DE VILANOVA
21-07-2013 19:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la Confraria de Pescadors i Freixenet, amb la col·laboració de Menja't Vilanova, Estació Nàutica de Vilanova i la Geltrú i el Gremi d'Hoteleria i Restauració, han posat en marxa una important campanya gastronòmica de promoció de la Gamba de Vilanova. Fins al 29 de setembre es duran a terme accions conjuntes per promocionar un dels productes més destacats i emblemàtics de la gastronomia vilanovina, i potenciar-ne les possibilitats: la gamba vermella.
Aquesta és una iniciativa que te com a objectiu que Vilanova i la Geltrú recuperi un paper de primer ordre en la gastronomia catalana. Per això s'han dissenyat un seguit d'activitats gastronòmiques i lúdiques, encaminades a oferir experiències úniques i diferenciades pels amants del productes de qualitat. La Gamba de Vilanova compta amb una imatge pròpia i una notable campanya de difusió. Mai fins ara Vilanova i la Geltrú havia posat en marxa una campanya gastronòmica tan ambiciosa.
Les Jornades Gastronòmiques tenen la Gamba de Vilanova vilanovina i el cava D.S. de Freixenet com a protagonistes. Les jornades compten amb un total de 28 restaurants que participen incloent a la seva carta propostes de plats elaborats amb gamba de Vilanova: all cremat amb gambes; caldereta de gambes amb arròs caldós; amanida de gamba i cogombre amb salsa de iogurt, menta i llima, o rap amb escuma de Freixenet DS amb gamba, són només alguns exemples. El llistat complet de restaurants i de plats el podeu consultar al blog de la Gamba de Vilanova gambadevilanova.cat
La Campanya Gastronòmica de la Gamba de Vilanova busca sumar sinèrgies entre la Confraria de Pescadors de Vilanova, els restaurants de la ciutat i l'Ajuntament, que han escollit el cava D.S. de Freixenet per maridar amb les diferents receptes.
"Volem tornar a posar Vilanova al mapa gastronòmic", ha afirmat Gerard Figueras, regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. La campanya, que vol tenir continuïtat en el temps amb diversos actes, s'ha concebut amb la voluntat de donar difusió a la capital de la comarca del Garraf a través de destacades accions publicitàries i de relacions públiques.
El director de Comunicació de Freixenet, Pere Bonet, ha destacat la col·laboració pública i privada en aquest ambiciós i "il·lusionant" projecte que "vol obrir Vilanova al mar a través de la gastronomia de la gamba", i resituar la ciutat com a un destacat referent gastronòmic al país. Segons Bonet, es busca atraure enogastrònoms més enllà de la pròpia àrea d'influència de Vilanova i la Geltrú, tant de Barcelona i la seva àrea metropolitana com de la Catalunya central i l'Eix Diagonal.
Per la seva banda el president de la Confraria de Pescadors de Vilanova, Miquel Illa, ha reconegut que els fa "molta il·lusió" aquest projecte de promoció amb un dels productes "més emblemàtics de la Llotja de Vilanova", i espera que aquesta campanya sigui el punt de partida de futures altres promocions gastronòmiques d'espècies pesqueres del port de la capital del Garraf.
PUBLICITAT
PUBLICITAT