HEREUS DE CAIXA PENEDÈS
25-07-2013 10:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El president de la Fundació Especial Pinnae, Martí Soler, ha reunit a la premsa per explicar el projecte social de l'ens hereu de l'Obra Social de Caixa Penedès i per sortir al pas de totes les crítiques que s'han anat succeïnt en els darrers dies. La crítica més dura i més simptomàtica ha estat la moció aprovada per unanimitat a l'Ajuntament de Vilafranca qüestionant la legalitat de la Fundació. Des de Pinnae no s'entèn la posició del consistori vilafranquí i consideren que és una 'negligència' haver posat en dubte el procés de creació de la fundació sense haver-los demanat cap mena d'informació prèvia. De fet, alerten que un posicionament públic tan dur pot posar en perill la viabilitat dels seus projectes.
El cas del tancament dels casals d'avis tampoc ha estat la millor carta de presentació de la Fundació Pinnae, que responsabilitza els ajuntaments d'haver deixar en un calaix aquesta qüestió, que sabien des de principis d'any: 'No podíem continuar assumint econòmicament els casals d'avis i vam oferir als ajuntaments que es fessin càrrec, però no van donar cap resposta, ni positiva, ni negativa, ni van expressar cap voluntat de negociar, fins que es va esgotar el temps'.
Des del patronat s'entèn la 'sensibilitat' del territori amb tot allò que envolta Caixa Penedès després de l'escàndol pel cas de les pensions, però destaquen que cap dels actuals patrons tenen res a veure amb aquella entitat i que ha estat la Generalitat i la nova llei la que han tutelat, avalat i dissenyat tot el procés.
Pinnae és hereva de l'Obra Social de Caixa Penedès i neix amb un patrimoni valorat en més de 140 milions d'euros, tot i que el capital real amb el que comptarà la fundació per començar a treballar serà d'uns 20 milions. El pla de viabilitat estableix que la fundació serà rendible econòmicament a partir del 2015.
PUBLICITAT
PUBLICITAT