PUBLICITAT
DESNUTRICIÓ INFANTIL
18-09-2013 Última revisió: 16-03-2022 18:46
No deixa de ser curiós que, en l’enrenou de malnutrició i desnutrició infantils que hem viscut aquest estiu, no haguem sentit encara la veu dels que més tenen a dir en el tema. Els cuiners.
Perquè si tenim en compte els tres vessants bàsics del procés alimentari, el sensorial, l’econòmic i el nutricional, els dos primers els impliquen directament. Justament els dos que han quedat bandejats del debat i que ningú ha tingut interès en destacar tot i que, si pensem en els cuiners de casa o els dels menjadors escolars, hem d’acceptar que per ells són els més importants i que més els afecten. Un menú plantejat amb producte fresc i de proximitat (de preu més alt), encendria les alarmes de pares i administració.
Com ho faria un menú que no busques una certa complicitat entre els comensals, és a dir, entre els fills i alumnes, a base de pasta, hamburgueses i altres preparats amb predicament entre la mainada.
Malgrat això, el debat segueix instal•lat en el tercer àmbit. El de la salut. Indubtablement important però que hauria de trobar la sortida a través dels altres dos. Perquè, sense plats saludables que siguin plaents i barats, l’interès dels afectats seguirà decantant-se pel producte ja preparat que la publicitat -o els regals que l’acompanyen- fa atractiu i que, a més, resulta econòmic en ser elaborat de forma massiva i a partir d’ingredients també massius i, per tant, barats.
Els làctics son la mostra evident d’aquesta paradoxa. De com els afectats no volen o no saben salvar-se. La llet, no deixa de ser llet, sigui quina sigui la forma de presentació. Malgrat això, les famílies segueixen decantant-se pel producte elaborat. Aquell que, tot i ser més car que la llet, porta sabors incorporats, no s’ha ni d’escalfar i el nen pot agafar directament de la nevera.
I si, a més, té els bacteris màgics que ajuden a les defenses, millor. Encara que, com una droga més de la nostra societat, aquests bacteris acabin destruint els propis i instal•lant-se per reclamar la dosi diària a la botiga. Fora de la cuina.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT