DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

DENÚNCIA SINDICAL

Els bombers alerten de l'augment de serveis vinculats a la pobresa


Redacció El Vendrell

09-04-2014 22:23

CCOO, UGT i CATAC denuncien les mancances estructurals del cos de Bombers de la Generalitat

S'ha incrementat la gravetat de les emergències i està apareixent un nou model de sinistres als habitatges vinculats a la pobresa

Els representants de CCOO de Catalunya, de la UGT i CATAC al Cos de Bombers de la Generalitat han fet avui una roda de premsa per denunciar la situació de manca d’efectius i informar de les properes mobilitzacions convocades. Els últims accidents amb víctimes mortals, especialment el tràgic succés del Vendrell, han posat de manifest les mancances estructurals de la plantilla dels Bombers de la Generalitat.

L’últim semestre, més d’un 70% dels parcs de Catalunya han estat per sota dels mínims establerts pel propi Departament d’Interior, i fins i tot s’han tancat parcs. El principal problema que se li presenta al cos és la manca de personal en els grans sinistres o en la simultaneïtat d’aquests. Amb l’ampliació de jornada sobre la mateixa plantilla els problemes no només no se solucionen, sinó que s’agreugen, amb uns professionals sobrecarregats d’hores i de treball, i un augment del risc d’accidents.

D’altra banda, malgrat que darrerament la sinistralitat ha descendit -com a resultat de la baixada de l’activitat productiva i del consum, del rendiment de noves instal·lacions i d’infraestructures, i sobretot de l’efecte coercitiu de la llei de taxes-, s’ha incrementat la gravetat de les emergències i està apareixent un nou model de sinistres. Al primer trimestre de l’any portem el triple de víctimes mortals en focs d’habitatge que al 2013, la majoria d’elles vinculades a la pobresa.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.